תקלות חשמל נפוצות

מכירים את המשפט "אתם לא יודעים מה יש לכם עד שהוא אובד לכם"? אז כנראה שההקשר הכי נכון לגביו הוא חשמל. הוא דבר כל כך טריוויאלי עבורנו, חיוני והכרחי ליום יום. עבור רבים הוא מקור חיים של ממש. כאשר הוא נפסק לפתע, אז אנו מבינים את גודל התלות בו. במאמר זה נרכז את תקלות החשמל הנפוצות ביותר, לצד דרכי ההתמודדות איתן.

 

מקפיצת פקק ועד פגיעת תשתית

לצערנו, סוגי תקלות החשמל הן רבות מספור. חלקן בדרגת קושי קלה למדי, כמו למשל קפיצת פקק או קצר, עימה אנו יודעים להתמודד על ידי הגעה ללוח הראשי והרמת הפקק או מציאת המכשיר שמקצר את מעגל החשמל. אך יש מקרים שהם הרבה מעל לשליטתנו ואין לנו את הידע, הציוד או הרישיון המתאים להתעסק איתם.

חשוב לזכור את הסכנות הממשיות שעלולות להיגרם מניסיונות טיפול כושלים בתקלות חשמל, ולהיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע בעלי הציוד וההכשרה הנדרשים. ניתן למצוא פרטים נוספים אודות הנושא באתר https://tlv-elec.co.il

 

מהן תקלות חשמל?

בפשטות, תקלות חשמל הן כל הבעיות שגורמות לפגיעה באספקת החשמל ומפריעות לשימוש הסדיר ברשת החשמל הביתית. כאמור, הן מתחלקות למגוון דרגות קושי וכך גם הטיפול בהן, ויכולות לכלול גם פגיעה בתשתיות החשמל בבית, כמו שקעי חשמל שרופים או כאלה שלא מועבר בהם זרם חשמלי, מפסקים שלא מגיבים, תקלות הקשורות בדוד שמש או הדוד החשמלי, וממסר לוח פחת שמחליט לקפוץ.

את רוב התקלות לא נוכל לתקן באופן עצמאי, למעט תקלה הקשורה בקפיצת הפקק הראשי ובאיתור המכשיר החשמלי שגורם לקצר.

 

עלויות של תיקון תקלת חשמל

ככל שעולם תקלות החשמל גדול ומגוון יותר, כך גם עלות התיקון תהיה תלויה בסוג הבעיה. ישנן בעיות שאמנם מצריכות טיפול של איש מקצוע, אך לא כוללות החלפת ציוד וזמן הטיפול לא עולה על שעה, ויש כמובן תקלות שמתבררות כמורכבות יותר מכפי שנחשד מלכתחילה, ועלות הטיפול עולה בהתאם לכמה מאות שקלים, לעיתים גם יותר.

בכל מקרה אין לנסות ולבצע עבודות חשמל בכוחות עצמכם שהן מעבר להרמת הפקק הראשי או איתור מכשיר מקצר, בשום אופן. זה בהחלט לא שווה את ההתעסקות המסוכנת בחשמל חשוף.

 

בחירת איש המקצוע הנכון

לא חסרים אתרי אינטרנט שיציעו לכם טיפול מקצועי ושירות מהיר ויעיל. אך לא כל אחד יידע לתת את המענה הטוב ביותר עבורכם. חשוב להבין, במיוחד כאשר מדובר בתיקון תקלות חשמל, את כוחה של המלצה טובה.

בררו עם הקרובים לכם על חשמלאי מומלץ ואמין, בדקו אותם ברשת על מנת לקבל חוות דעת מדויקת ככל הניתן אודות השירות שהם מציעים, ונסו להבין מה התקלה דורשת ובהתאם את המחיר שאיש המקצוע מבקש. לאחר בדיקה מעמיקה זו, תוכלו להיות בראש שקט ובידיעה שתקלת החשמל שלכם תתוקן, בתקווה שלא תחזור על עצמה בעתיד.

תקלות חשמל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא