פתיחת סתימה בחצר

פתיחת סתימה בחצר היא עסק מורכב הדורש מיומנות ומקצועיות. בבתים פרטיים ובבניינים משותפים צנרת הביוב עוברת מתחת לאדמה בחצר לעבר הצנרת של הרשות המקומית. כלומר, יש לאתר את מקור הסתימה ולפתוח אותה על מנת לחסוך בעלויות של נזקים כתוצאה מהסתימה. כאן תמצאו את המידע על פתיחת סתימה בחצר.

 

איך מטפלים בסתימת צנרת בחצר?

כאשר הביוב זורם בצנרת ונסתם כתוצאה מבלאי, גוף זר, שומנים וכיוצא בזה, התוצאה יכולה להיות עגומה מאחר והביוב מתפרץ בבית ומזיק לריצוף ולריהוט. גם אם ההתפרצות היא בחצר, הנזק הוא גדול מבחינה בריאותית. לפיכך, ניתן לפתוח באופן עצמאי את מכסה הביוב, למצוא את הצינור ולנסות לשחרר את הסתימה. יחד עם זאת, מדובר בעבודה מורכבת הדורשת מיומנות של אינסטלטור מקצועי שידע לאתר את מקור הסתימה באמצעות מכשור מתקדם ולטפל בבעיה מבלי לגרום לנזקים נוספים.

 

איך פותרים את הבעיה בצורה מקצועית?

על מנת לאתר את מקור הסתימה האינסטלטור משתמש במצלמת אינפרה-אדום או במכשיר סאונד. בנוסף, כדי לפתוח סתימה בצנרת שנמצאת בחצר צריך משאית שיש בה מכשור המפעיל לחץ מים להוצאת הגוף החוסם או מכשור ששואב את הלכלוך והשומנים שהצטברו בצנרת. לעיתים, מה שגורם לסתימה הם שורשי העצים המתלפפים סביב הצנרת או חודרים אליה ואז הטיפול הרבה יותר מורכב.

כמו כן, הצנרת במשך השנים נשחקת בשל הבדלים בטמפרטורה. כלומר, הצנרת עלולה להתעקם ולגרום לחסימות. גם כאשר מצטברים בצנרת שומנים ולכלוך הם הופכים לגוש אחד שמתקשה וחוסם את מעבר המים. לדוגמה, במסעדות או בבתי קרקע אם שאריות מזון חודרות לצנרת הניקוז במטבח הן יכולות בקלות לחסום את הזרימה. זאת אומרת שפתיחת הסתימה תעשה בהתאם למה שסותם את הצנרת.

 

האם ניתן לזהות לבד סתימה בצנרת החצר?

זיהוי ואיתור של הסתימה בצנרת לא תמיד גלוי. לעיתים נבחין בהצפה של ביוב ולעיתים הצינור לפתע יתפוצץ. אחת מהאבחנות לנזילה היא באמצעות חשבון המים. אם מקבלים חשבון מים מנופח ברור מאליו שיש נזילה ואז הצורך באינסטלטור הוא דחוף. במידה והנזילה מתרחשת בבית יהיה ניתן להבחין בקירות מתקלפים, לחות וקורוזיה על התקרה והקירות או בבועות מים. כשמדובר בביוב קשה להבחין בסתימה, אך ניתן להריח ריח של ביוב. אין להתעלם מהסימנים או לחכות שהכול יעבור לבד. אזעקת האינסטלטור היא הכרחית לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

האם אפשר לפתוח את הסתימה לבד?

כשמדובר על סתימה קלה בשירותים או בכיור ניתן להשתמש בפומפה, חומרים ממיסי שומנים, חומרים להסרת האבנית ומוט ארוך ודק שישחרר את הסתימה. יחד עם זאת, בסתימות מורכבות יותר בבית או בסתימה של הצנרת בחצר יש צורך בידע ומכשור מקצועי. לסיכום, אל תחכו שהביוב יתפרץ בחצר ויציף אותה. סגרו את השיבר הראשי וקראו דחוף לאינסטלטור שיפתור את הבעיה.

פתיחת סתימה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא