הבנת סוגי המנעולים השונים למגורים ומסחר

מנעולים ממלאים תפקיד חיוני באבטחת הבתים והעסקים שלנו, ומספקים שקט נפשי והגנה מפני גישה בלתי מורשית.
עם התקדמות השנים והטכנולוגיה, ניתן לראות את כניסתם של מנעולים חדשים לשוק, ויחד עם זאת ישנם המנעולים הוותיקים שעדיין עושים את העבודה היטב.
כדי לבצע את הבחירות הנכונות, חשוב להכיר את סוגי המנעולים השונים שיכולים לשרת אותנו בסיטואציות שונות.
הבנת סוגי המנעולים השונים למגורים ומסחר: כל המידע במאמר הבא!

 

אילו סוגי מנעולים קיימים כיום?

בין אם אנו מעוניינים לרכוש מנעול חדש לכל מטרה, ובין אם אנו מחפשים פריצת מנעולים מקצועית בסביבה שלנו, חיוני להכיר את סוגי המנעולים הפופולאריים כיום:

מנעולי בריח: נחשבים למנעולים המאובטחים ביותר למגורים ולנכסים מסחריים כאחד. הם מורכבים מבריח מתכת מוצק שנמשך לתוך משקוף הדלת כאשר הוא מחובר, מה שמקשה על פולשים לפתוח את הדלת בכוח.
בריחים מגיעים בשלוש וריאציות עיקריות: צילינדר בודד, צילינדר כפול וכניסה ללא מפתח.

נעילות ידיות: מנעולי ידיות נמצאים בדרך כלל במקומות מגורים והם משמשים לעתים קרובות בשילוב עם בריח. למרות שהם מספקים רמה בסיסית של אבטחה, אין להסתמך רק על מנעולי ידיות כאמצעי ההגנה העיקריים, ורצוי לחזק אותם עם מנעול נוסף כמו מנעול בריח למשל. המיקום של צילינדר המנעול כשמדובר בנעילת ידית הופך אותו לרגיש ולכן הוא יכול להיפתח בכוח.

מנעולים חכמים: עם התקדמות הטכנולוגיה, מנעולים חכמים הפכו פופולריים יותר ויותר עבור יישומים מגורים ומסחריים כאחד. מנעולים חכמים מציעים נוחות, גמישות ותכונות אבטחה משופרות. ניתן להפעיל אותם מרחוק באמצעות אפליקציית סמארטפון, המאפשרת לנעול ולפתוח דלתות מכל מקום. מנעולים חכמים יכולים גם לספק אפשרויות כניסה ללא מפתח כגון קודי לוח מקשים, זיהוי טביעות אצבע, או אפילו זיהוי פנים.
במידה ואנו בוחרים מערכת מנעול חכם, חשוב לוודא את אמינותה ולהימנע מרכישת מערכות זולות שיכולות להתאפיין בבעיות תוכנה המסכנות את בטיחותכם.

מנעולי שקע: מנעולי שקע נמצאים בשימוש נפוץ בנכסים מסחריים ובבנייני מגורים בעלי אבטחה גבוהה. הם מותקנים בתוך הדלת, ומצריכים כיס או "שקע" המקובע לתוך משקוף הדלת. מנעולי שקע מורכבים מגוף מנעול, בריח תפס ובריח, והם מספקים רמת אבטחה גבוהה ונחשבים לקשים לפריצה. המאפיינים הללו הופכים את מנעולי השקע לאידיאליים כשמדובר בהגנה על נכסים יקרים ומבנים מסחריים.

 

כיצד לבחור מנעול?

כפי שראינו במאמר זה, כל מנעול משרת מטרות שונות, וזה מה שינחה אותנו בעת בחירת המנעול שלנו.
במידה ואתם מחפשים מנעול לדירה או לבית, מנעול בריח יוכל לספק את הסחורה בשילוב עם דלת אמינה, ולעומת זאת אם חיפשתם מנעול לצרכים מסחריים – אולי כדאי לבחור במנעולים יותר מסיביים ומאובטחים.
במידה ואתם לא מצליחים להחליט, תמיד ניתן לדבר עם איש מקצוע בתחום המנעולים, שיוכל לתרום לכם מניסיונו.

סוגי מנעולים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא