כסף על הרצפה – 4 אופציות להשקעה בטוחה

כשמדובר בכסף אף אחד לא ממהר לקחת סיכון. ומצד שני, כיום כולם מבינים שכסף ששוכב בעובר ושב ללא תכנית השקעה משול למעשה לכסף על הרצפה. אז איך ניתן לאזן את השאיפה למקסם את תשואות הכסף שלנו לבין הרצון המובן להימנע מסיכונים מיותרים ומהפסדים? לפניכם 4 אופציות להשקעה בטוחה.

 

נדל"ן- ההשקעה בעלת היח"צ הטוב ביותר

העשור האחרון הציב את שוק הנדל"ן כאופציה הנחשבת לאחת האופציות הבטוחות ביותר להשקעה. פרט לזוגות צעירים הרוכשים דירות למגורים, יותר ויותר משקיעים נכנסו לשוק הנדל"ן וקוטפים את הרווחים. הביקוש הרב לדירות מביא מזה עשור לתשואה מרשימה ויציבה המגולמת בעליית ערך הנכסים וביכולת להעלות את שכר הדירה. יחסי הציבור, המוצדקים יש לומר, של תחום הנדל"ן מצביעים על הנדל"ן כאופציה להשקעה בטוחה ואף מאוד משתלמת.

 

השקעות לטווח הארוך בשוק ההון- ריצה למרחקים ארוכים

אופציית ההשקעה בשוק ההון נחשבת פעמים רבות באופן מוטעה כאופציה שאינה בטוחה. נכון ששוק ההון הינו שוק תנודתי, המצוי באופן תמידי בתנאי אי וודאות. יחד עם זאת, כשמדובר בריצה למרחקים ארוכים, עולה כי השקעות ארוכות טווח בשוק ההון מניבות תשואה מרשימה ביותר, גם אם הן ספגו ירידות לאורך הדרך. למביני עניין, סוגיית הריבית דה ריבית, המהווה את מקור הכוח של שוק ההון, הופכת השקעה זו לאופציה בטוחה ומבטיחה כשמשווים אותה לאפיקי השקעה אחרים.

 

פוליסת חיסכון- תנו לישון בשקט

אופצייה בטוחה נוספת המהווה תת נגזרת של השקעות שוק ההון הינה פוליסת חיסכון כדוגמת פוליסת הכשרה בסט אינווסט. בניגוד להשקעות ארוכות טווח, פוליסות חיסכון מכוונות לרוב לחיסכון לטווח הבינוני. אופציה זו נחשבת לבטוחה מאחר והיא נתפרת למידות הלקוח- בהתאם לצרכיו ולמידת הסיכון שהוא מעוניין לקחת. כמו כן, ביחס לרמת הסיכון היא נחשבת כמניבה תשואות נאות.

 

הלוואות חברתיות- הדור הבא של ההשקעות

הלוואות חברתיות הן שחקן חדש בזירת האופציות להשקעה. הלוואות חברתיות קמו מתוך צורך של פרטים שונים בכסף, תוך ניטרול מגבלות שונות של הבנק, לבין בעלי ממון שזיהו באופציה הנוכחית אפשרות לסייע לצד קבלת ריבית משתלמת. הלוואות חברתיות התקבלו בחשדנות בתחילת הדרך בשל החשש לסיכון שכרוך בהן. אולם, גם לכך ניתן מענה. כך למשל, רבים היום משקיעים דרך בלנדר הלוואות חברתיות. חברה זו נחשבת לבטוחה יותר מאחר והיא מציעה פלטפורמה טכנולוגית המבצעת חיתום משמעותי ומצריכה מהלווה עמידה בסטנדרטים מחמירים.

 

לסיכום

על אף שהשקעות כספיות תמיד יכללו סיכון מסוים, ניתן לבצע השקעה מושכלת ולהשקיע באופן שיסב לנו יותר ביטחון. תחום הנדל"ן נחשב לאופציה בטוחה, אולם גם לשוק ההון הידוע כתנודתי ומסוכן יש מה להציע בהקשר זה כגון השקעות לטווח ארוך או פוליסות חיסכון. לחדשניים שבינינו מומלץ גם לבחון את אופציית ההלוואות החברתיות. ובכל אופן, רק לא להשאיר כסף על הרצפה.

מחשבון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא