החזרי מס למשקיעים בשוק ההון – איך זה עובד

פרנסה ובריאות הן שתי הברכות העיקריות שנוהגים לברך אדם. בריאות לרוב, היא מובנית מאליה, ואם היא קיימת, טוב כך. נותר לדאוג לפרנסה, שהיא לרוב, תלויה בנו ובבחירות שלנו. אולם מעבר לשכר העבודה החודשי שאנו מקבלים, רבים בוחרים במסלול נוסף שמטרתו להגדיל את ההון – השקעה בשוק ההון.

במדריך זה תוכלו לקבל מידע על החזרי מס למשקיעים בשוק ההון.

 

מהו החזר מס

זהו סכום המופרש מההכנסה החודשית לטובת השירותים הניתנים במדינה עבור האזרח. גביית המס נעשית בהתאם לפקודת מס הכנסה משנת 1961, תשכ"א. המס נקבע לפי מדרגות התלויות בגובה ההכנסה. לפיכך, סכום המס יעלה בהתאם לגובה המשכורת, עד לתקרת חיובים מסוימת.

כל אזרח רשאי לערוך בדיקה שנתית האם הוא זכאי להחזרי מס. אלו הם החזרים בגין תשלומי מס, הניתנים באופן רטרואקטיבי, קרי בסוף השנה עבור השנה החולפת, בתחשיב של עד לשש שנים אחורה.

התשלומים ניתנים מפערים בתחשיב התשלום שיכול לנבוע מסיבות שונות כמו תשלום מס עבור מספר עבודות במקביל, שינוי סטאטוס אישי, שינויים בתקנות כלכליות שנערכו באותה שנה וסיבות נוספות. כולן כאחת, יכולות להביא את האזרח להחזר של מאות עד אלפי שקלים בשנה.

 

החזרי מס למשקיעים בשוק ההון

על אף שמקובל לחשוב על הכנסה כעל משכורת חודשית, אנו שוכחים להתייחס להכנסה משמעותית שרבים מאיתנו פונים אליה באופן עצמאי, מדובר על השקעה בשוק ההון.

למעשה מדובר בהשקעה בבורסה, במניות, בניירות ערך ובשוק הנדל"ן (לא בקניית דירה כי אם בחברות העוסקות בהכנסות מתחום זה).

השקעות בשוק ההון יכולות להניב רווחים יפים וגבוהים, אך הן דורשות תשלום מס בגינן. כלומר כלל הרווח מחייב אותנו בהפרשת מס שיכולה להגיע עד ל – 25%, כלומר רבע מכלל הרווחים! אולם, אילו הפסדתם רווחים תוכלו גם אז להיות זכאים להחזר מס בגינם.

 

חישוב החזר מס

כדי לבחון האם אתם זכאים להחזר מס, תוכלו לעשות זאת לבד ובקלות ללא עזרה של רואה חשבון. באתר הר ביטוח תוכלו למצוא מחשבון לחישוב החזרי מס עבור שכירים, בנוסף למידע רחב ומקיף אודות זכויותיכם. הזינו את פרטי הסטאטוס האישי שלכם ובדקו את הזכאות.

באתר תוכלו למצוא מידע רב ואפשרויות חישוב עבור החזרי מס למשקיעים בשוק ההון. כך תוכלו להשקיע בראש שקט.

 

כיצד מבקשים החזר מס

בכל שנה, כדאי לבצע בדיקה של זכאות להחזר מס הן עבור השכר החודשי שלכם והן עבור ההשקעה בשוק ההון. החזר מס בגין השקעה מהסוג השני, הוא לרוב נעלם יותר מהעין ופחות ידוע, לכן כדאי לפנות למידע באתר זה.

בכדי להגיש בקשה יש לבדוק תחילה את זכאותכם. לאחר מכן יש לפנות לפקיד השומה, דרך אתר מס הכנסה או בהגעה פיזית למקום (אז תוכלו להתייעץ גם עם נציג). הגשת הבקשה נעשית עם צירוף מסמכים נדרשים.

בדקו את זכאותכם! בהצלחה

עכבר כחול ודפי מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא