איך אפשר לקבל כסף חזרה ממס הכנסה?

נעים לגלות יום אחד שמגיע לכם כסף ממס הכנסה, בדרך כלל אתם משלמים כסף למס הכנסה ולפתע מגיע לכם החזר מהם. יש מי שיאמר שזה רגע חשוב מאוד בחייו ושממש קשה לו להאמין שיקבל כסף ממס הכנסה ולכן, עד שלא יראה את הכסף בחשבונו לא יאמין. אבל אני רוצה לספר לכם שישנם מקרים והם לא מועטים, בהם מס הכנסה צריך להחזיר כסף לאזרח וזה אכן קורה. לא שהמערכת תעשה לכם חיים קלים עד שהכסף שלכם ינחת בחשבונכם אבל, זה יקרה.

 

באילו מקרים מגיע לאזרח החזר ממס הכנסה?

אז מתי יכול להגיע לכם החזר מס? להלן חלק מהמקרים שיזכו אתכם ברגע החסד הזה –

  • פוטרתם מעבודתכם במהלך שנת המס.
  • קיבלתם דמי אבטלה במהלך שנת המס.
  • התגרשתם במהלך שנת המס.
  • יצאתם לחופשת לידה במהלך שנת המס.
  • השלמתם תואר בלימודים אקדמאים במהלך שנת המס.

 

מס הכנסה לא ממתין לכם

חשוב שתדעו שמס הכנסה לא ישלח לכם מכתב ובו יספר לכם שמגיע לכם החזר מס, הוא אינו בודק זאת ואינו מודע להחזר שמגיע לכם עד שאתם מגישים בקשה לקבלת החזר מס. לכן, עליכם להיות מודעים לנושא ובכל שנה לקראת סופה לבדוק האם מגיע לכם החזר. מומלץ לבצע בדיקה באמצעות יועץ מס ואז להגיש את הבקשה כנדרש בשני שלבים כדלקמן –

 

טופס מקוון

עליכם לגלוש לאתר מס ההכנסה ולחפש טופס ״החזר מס לשכירים״, במידה והנכם עצמאיים אפרט על כך בהמשך. מלאו את הטופס באופן מקוון על שלל הפרטים המבוקשים בטופס, צרפו מסמכים חיצוניים רלבנטיים להשלמת הגשת הבקשה בהתאם למצבכם כגון – תעודת קבלת תואר אקדמי, אישור קבלת דמי אבטלה, תעודת לידת ילד וכו'.

 

הגשת מסמכים במשרדי מס ההכנסה

אין מה לעשות אבל הביורוקרטיה מחייבת אתכם לגשת לסניף מס ההכנסה בעירכם ולהגיש את אותם טפסים וצרופות בשנית באופן ישיר לפקיד מס הכנסה במקום. מסמכים אלה יהיו חתומים על ידכם ומדובר כמובן במסמכים מקוריים בלבד. זה המקום כנראה לציין שתהליכים ביורוקרטיים מול חלק מרשויות המדינה עדין מיושנים, מסורבלים ומייצרים מטרד לאזרח הקטן.

החזר מס לעצמאיים

במידה ואתם בעלי עסק עצמאי יש לכם בוודאי רואה חשבון שמטפל לכם בכל נושא הנהלת החשבונות השוטפת, הוא בוודאי ידע האם מגיע לכם החזר מס ויעדכן אתכם בכך. למרות זאת, אני מציע לכם כחודש לפני שמסתיימת שנת המס לשאול את רואה החשבון שלכם האם מגיע לכם החזר מס. אגב, האם רואה החשבון שלכם הוא גם יועץ מס?

 

מדוע חשוב שיהיה לכם יועץ מס?

ההתנהלות אל מול רשויות המס אינה פשוטה והביורוקרטיה מסורבלת ולעיתים אף מסובכת לפיכך, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ מס, איש מקצוע ששוחה במונחים המיסויים, מכיר היטב את השפה של פקידי המס ויודע בדיוק מה לדרוש עבורכם. www.hagana.co.il סביר להניח שהוא גם ידע להוציא את ההחזר הגבוה ביותר שאפשר ממס ההכנסה. במידה ורואה החשבון שלכם הוא יועץ מס הרווחתם, תקבלו שניים במחיר אחד. במידה ואתם זקוקים ליועץ מס בנפרד, הוא ייגבה מכם 20 אחוזים מגובה החזר המס שישיג עבורכם.

חישוב החזר מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא