6 עילות אפשריות לתביעה ברשלנות בטיפול נפשי

רשלנות רפואית לרוב מתקשרת בראשנו עם ניתוחים או הליכים רפואיים שגויים שמבצעים רופאים במטופלים, אך לרשלנות הזאת יש צדדים נוספים. גם בתחום הטיפול הנפשי עשויים להתרחש מקרים של רשלנות רפואית. במאמר הבא נסקור 6 סיבות אפשרויות לתביעה ברשלנות בטיפול נפשי.

 

אבחון נפשי שגוי

אחד השלבים החשובים ביותר במהלך הטיפול הנפשי, הוא דווקא שלב האבחון. בשלב הזה, הגורם הטיפולי מאבחן באופן ספציפי את הבעיה הנפשית ממנה סובל המטופל. אבחון הבעיה חשוב במיוחד, שכן הוא ישליך לאחר מכן על הטיפול בבעיה ויאפשר את הבראת מצבו הנפשי של המטופל, או לפחות שיפור שלו.

רשלנות רפואית בטיפול נפשי עשויה לבוא לידי ביטוי כאשר הגורם הטיפולי מאבחן את מצבו הנפשי של המטופל בצורה שגויה. בעוד שהמטופל סובל מבעיה נפשית אחת, המטפל יאבחן בעיה אחרת, מה שיוביל לטיפול שאינו שגוי – דבר שעשוי להסב נזקים משמעותיים.

 

העדר אבחון בעיה נפשית

אנשים רבים פונים לגורמי טיפול בתחום בריאות הנפש, בצורה שדי דומה לאנשים שפונים אל רופא. כמו שפנייה אל רופא מתבצעת עקב הופעה של סימנים שונים, לרוב סימנים גופניים, פנייה אל מטפל מתרחשת כאשר המטופל שם לב לסימנים נפשיים.

גורם טיפולי ששומע את סיפורו של המטופל, שם לב לסימנים השונים שהוא מציג מבחינה נפשית אך בכל זאת לא מאבחן את הבעיה הנפשית ממנה הוא סובל, עשוי לעשות זאת עקב רשלנות.

 

תרופה שאינה מתאימה למצבו של המטופל

אם מטופל נפשי קיבל תרופה שאינה מתאימה למצבו הספציפי, הדבר עשוי להוות עילה לרשלנות. התרופה יכולה ליצור נזק משמעותי מאוד, שכן היא אמורה לענות על צרכים נפשיים אחרים, ולא על צרכיו הנפשיים של המטופל. אם הרופא בחר בתרופה הזאת כתוצאה מחוסר זהירות או כתוצאה מנורמות שאינן סבירות, הרי שמדובר ברשלנות רפואית.

 

בחירה שגויה של טיפול

הגורם הטיפולי במהלך טיפול נפשי הוא זה שאמון על בחירת הטיפול הנפשי. קיימים מגוון טיפולים נפשיים שונים בתחום בריאות הנפש, כשחלקם כוללים מתן כדורים למשל וחלקם לא. בחירה שגויה של טיפול נפשי, הגורמת לנזק משמעותי ובוצעה באופן רשלני, היא עילה לתביעת רשלנות בטיפול נפשי.

 

אבחון אדם שאינו לוקה בנפשו במחלה נפשית

לא כל תחושה רעה או מצב רוח ירוד הם סימנים שמעידים על מחלה נפשית. לכן, על המטפל להיות מיומן ולנקות בכל הדרכים המקצועיות כדי שלא יקרה מצב בו אדם שאינו לוקה בנפשו יאובחן במחלה נפשית, מה שיגרור טיפול שעשוי להזיק.

 

אשפוז בכפייה מיותר

אנשים עם מצב נפשי חמור במיוחד, יכולים להגיע למוסדות טיפוליים. במקרים מסוימים, האשפוז עשוי להתבצע בכפייה. אדם שמצבו הנפשי לא חמור ומאושפז בכפייה, יכול לסבול מהחמרה משמעותית של מצבו הנפשי, מה שיהווה עילה להגשת תביעת רשלנות.

רשלנות רפואית בטיפול נפשי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא