האם טיפול בגליובלסטומה בסל הבריאות?

מי מאיתנו לא התוודע במהלך חייו לחבר, קרוב משפחה או אפילו קרוב משפחה מדרגה ראשונה לצערנו, שחלה בסרטן. סרטן, הוא שם כולל למגוון רחב של מחלות הקשורות כולן לגידולים וצמיחה לא מסודרת של תאים במגוון רקמות בגוף.

לרוב סוגי הסרטן כיום אין הסבר בהיר דיו כיצד מתפתחת המחלה וכיצד מנגנון ההתפשטות של המחלה עובד. מחקרים רבים כיום נעשים במטרה למצוא בסופו של דבר תרופה שתהווה פריצת דרך משמעותית בחקר הסרטן. ניתן אם כן להגיד כי המלחמה בסרטן, היא בין המלחמות הגדולות ביותר של העולם המודרני.

 

הגליובלסטומה

מבין סוגי הסרטן, אחד מהסוגים הוא קטלני ומוגדר כקשה ביותר, והוא הגליובסטומה. הגליובסטומה הוא סרטן המח, שמתבטא באזור תאי מערכת העצבים המרכזית, ה- CNS. הסרטן תוקף את סוג מסוים של תאי תמיכה של המח, שנקראים תאים אסרוציטיים.

במח קיימים מגוון תאי תמיכה הנקראים "תאי גליה" כאשר התאים האסטרוציטיים הם תאים מיוחדים שנראים בהגדלה כתאים בצורת כוכב. המחלה מתפשטת במהירות ומשנה את צורת הצמיחה של התאים, וכתוצאה מכך ייווצרו סיבוכים רבים הקשורים למערכת העצבים המרכזית.

נובוקיור

השפעות המחלה

מכיוון שהמחלה פוגעת במערכת העצבים המרכזית,  מגוון יכולות הבאות לידי ביטוי על ידי המערכת ייפגעו בצורה חמורה. כלומר, מגוון חושים כגון ראיה, מישוש ואף תנועה יפגעו בצורה הדרגתית עד לפגיעה כוללת. לבד מהפגיעה הקוגניטיבית, קיימים חולים שסובלים מהתקפים פסיכוטיים ומטופלים בתרופות פסיכיאטריות. בנוסף, בדומה לחולים אחרים שמערכת העצבים המרכזית שלהם נפגעת, חולי הגליובסטומה יסבלו לעיתים מפרכוסים ורעידות לא רצוניות.

 

טיפולים במחלה

לצערנו, המחלה היא מחלה חשוכת ריפוי, כלומר לא קיים כיום בשוק התרופות טיפול אתו ניתן להציע לחולים במחלה זו. בעקבות כך, חולים בגליובסטומה מרגע אבחון המחלה יחיו לרוב חודשים ספורים לפני שהמחלה תתפשט בצורה בגופם ותגרום למוות. למרות זאת, קיימים מספר טיפולים למחלה וחלקם אף במימון סל הבריאות ועליהם נפרט כעת.

נובוקיור

ניתוח

סוג אחד של טיפול, הוא ניתוח להסרת הגידול הסרטני. ניתוח מסוג זה, הוא ניתוח בו מוצאים כמה שיותר מתאי הגידול. בעקבות כך, המטופל מקבל עוד כמה חודשים של חסד, בהם הוא יוכל לתפקד בצורה מלאה וללא כאבים רבים. כמובן שניתוחים כאלה כפופים לסל הניתוחים של משרד הבריאות וניתן לבדוק זאת באתר משרד הבריאות.

 

טיפולים כימותרפיים

טיפולים מסוג זה, הם טיפולים קלאסיים שעוברים רבים מהחולים בסוגי הסרטן השונים. בעזרת הקרנות, שחלקן אף ממומן על ידי סל הבריאות, ניתן לעכב את התפשטות המחלה. תופעות הלוואי הן כמובן הקאות וכאבי ראש המאפיינים את הטיפולים הנ"ל.

 

אופטיון

תוסף לטיפולים אותו פיתחה חברת נובוקיור, שבעזרת שדות חשמליים הוא מעכב בצורה לא פולשנית את התקדמות הגידול.

 

לסיכום

נקווה שבעתיד הקרוב תימצא תרופה מלאה למחלה קשה זו.

נובוקיור

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא