כמה הון עצמי צריך עבור רכישת נכס?

אתם מעוניינים לרכוש נכס , המחירים יקרים ואתם מעוניינים לדעת מה גובה  הסכום שתצטרכו להביא כהון עצמי כדי שהרכישה תהיה אפשרית. ריכזנו לכם כאן מידע על אחוזי מימון ועל גובה ההון העצמי הניתן בהתאם לאופי העסקה. אם זה המידע שחיפשתם, כדאי שתמשיכו איתנו.

 

מה זה הון עצמי ועל פי מה הוא נקבע?

כדי לקנות דירה בישראל יש צורך בלקיחת הלוואה. מדובר בסכומים גבוהים שאין לאנשים בשלוף… הבנקים וגופי המימון השונים מציעים הלוואות משכנתא למימון הרכישה עצמה, אך כדי לבטח את עצמם, הם דורשים כי חלק מהמימון יגיע מהרוכש והם רק ישלימו את היתרה. כך שאם הדירה עולה מיליון שקלים, הבנק יחליט כמה מימון הוא מוכן לתת ואת היתרה הלווה יצטרך להשלים מכספו – מה שמכונה הון עצמי.

גובה ההון העצמי נקבע בהתאם לאופי העסקה ומחיר הנכס. על פי הנחיות בנק ישראל הבנקים בישראל לא יכולים לאשר אחוזי מימון גבוהים ממה שבנק ישראל אישר. וכך יש את גובה ההון העצמי המינימלי הנדרש.

 

מה גובה ההון העצמי הנדרש בהתאם לאופי העסקה?

נציג כאן טבלה המרכזת את הנתונים:

אופי העסקה גובה אחוז המימון המקסימלי גובה ההון העצמי המינימלי
דירה ראשונה 75% מערך הנכס 25% מערך הנכס או ממחירו – הנמוך מביניהם
דירה שניה 50% מערך הנכס 50% מערך הנכס.
דירה לשיפור דיור 70% מערך הנכס הנרכש 30% מערכו של הנכס
דירה בהנחה / מחיר למשתכן 90% ממחיר הנכס 100 אלף שקל

 

כמו שניתן להבין, אחוזי המימון הניתנים על ידי הבנק ניתנים ביחס למחיר הנכס. הבעיה היא שאם מחיר הנכס גבוה מערכו בשוק החופשי, גופי המימון נותנים מימון ביחס לנמוך מביניהם.

 

איך ניתן לקבל אחוזי מימון גבוהים כל כך במסגרת תוכנית מחיר למשתכן?

תוכנית הדיור מחיר מטרה / דירה בהנחה / מחיר למשתכן מציעה דיור במחיר מופחת וכך הבנקים מאפשרים מימון של 75% מימון מערך הנכס בשוק החופשי, מה שהופך את המימון לגבוה אם נתייחס למחירו הנמוך. כך עם מאה אלף שקל ניתן לרכוש דירה במסגרת תוכניות אלו. הבעיה היא שכדי לעשות זאת יש צורך להיכנס להגרלה ורק הזוכים בה יכולים להנות ממחירים מסובסדים אלו.

 

מתי אחוזי המימון לא יהיו כאלו?

יש פעמים בהם הבנקים מזהים שמדובר בלווה בעל דירוג אשראי נמוך, או בנכס קצת בעייתי כמו נכס ביהודה ושומרון ולכן הוא לא יאפשר אחוזי מימון גבוהים בכדי לצמצם לעצמו סיכונים. כאן נכנסת התועלת של ייעוץ משכנתאות. יועץ ידע להסדיר עבורכם עניינים ולנהל את תיק המשכנתא שלכם על הצד הטוב ביותר.  אם אתם עומדים לפני רכישת דירה, פנו אל יועץ משכנתאות לקבלת ייעוץ מקצועי ואל תפעלו עצמאית. חיסכון כזה עלול לעלות ביוקר שנים רבות לאחר מכן. וחבל.

ייעוץ משכנתאות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא