תאונות דרכים שהיא גם תאונת עבודה

כולנו מבלים חלק ניכר מהיום שלנו בעבודה, כאשר מלבד העבודה עצמה, עלינו לקחת בחשבון גם את הזמן שלוקח לנו להגיע אליה ולחזור ממנה אל הבית. מטבע הדברים, במהלך השהות הממושכת שלנו בעבודה, ייתכנו פגיעות ותאונות שונות, אשר חלקן נחשבות כתאונות עבודה וכאן עולה שאלה מעניינת – האם תאונות דרכים יכולות להיחשב אף הן כתאונות עבודה?

 

מהי תאונת עבודה?

העבודה היא חלק מהותי משגרת חיינו, כאשר כולנו מבלים בה לא מעט שעות, לעיתים אף יותר מהבית. מטבע הדברים, השהות הממושכת בעבודה, מגדילה את הסיכויים לפגיעות ותאונות שונות, היכולות להתרחש גם בעבודות משרדיות. כך, נפילה, פציעה או כל אירוע חריג אחר שנגרם במהלך העבודה ועקב העבודה, יכול בהחלט להיחשב כתאונת עבודה.

ככל ונפגעתם בתאונת עבודה, הרי שתוכלו להגיש תביעת עבודה כנגד המעסיק, ביטוח לאומי או חברת הביטוח ולדרוש פיצויים בהתאם. במקרים בהם נגרמו לכם אחוזי נכות כתוצאה מתאונת העבודה ויכולת ההשתכרות שלכם נפגעה, הרי שתוכלו להגיש תביעות אובדן כושר עבודה.

 

האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה?

תאונת דרכים שהתרחשה במהלך העבודה, יכולה בהחלט להיחשב כתאונת עבודה, כאשר חוק הביטוח הלאומי קובע, כי גם מקרים בהם תאונת הדרכים התרחשה בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה, יכולים להיחשב כתאונת עבודה.

כלומר, תאונת דרכים שהתרחשה לעובד כרוכב אופנוע, נוסע בכלי רכב ואף כהולך דרכים, יכולה להיחשב כתאונת עבודה. ככל ותאונת הדרכים התרחשה שלא במסגרת העבודה ו/או בדרך של העובד אליה או בחזרה ממנה, כגון סטייה ממשית מהדרך אל העבודה / חזרה ממנה, הרי שתאונת הדרכים לא תיחשב כתאונת עבודה.

 

תביעת תאונת עבודה כתוצאה מתאונת דרכים

בכדי למצות את פוטנציאל התביעה ודרישת הפיצויים בתביעת תאונת העבודה כתוצאה מתאונת דרכים, חשוב לפעול באופן מסודר ומושכל החל מהרגע הראשון לאחר התאונה. בין הפעולות הראשוניות והבסיסיות שמומלץ וחשוב לעשות – החלפת פרטים, תיעוד מפורט ככל האפשר של האירוע ופנייה לקבלת טיפול רפואי.

 

למה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה?

כאמור, תביעות אובדן כושר עבודה מתנהלות מול ביטוח לאומי ו/או מול חברות הביטוח הפרטיות. התנהלות התביעות מול גופים אלו נחשבת לבירוקרטית ומסורבלת למדי ולכן, עו"ד הבקיא בדרכי ההתנהלות מולם, יכול בהחלט להשפיע על יעילות התהליך.

מלבד ההתייעלות בכל הקשור לתהליך התביעה עצמה, עו"ד המתמחה בתאונות עבודה, יוכל לבחון היטב את המקרה שלכם, להמליץ על דרכי הפעולה המיטביות ובמקרים של אחוזי נכות רפואית, לסייע לכם בהתמודדות מול הוועדות הרפואיות, כך שתוכלו להבטיח לעצמכם ראש שקט עד לחזרה לשגרה.

 

לסיכום

תאונת דרכים שהתרחשה במהלך העבודה עצמה או בדרך אליה / בחזרה ממנה, יכולה בהחלט להיחשב כתאונת עבודה, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעה ודרישת פיצויים בהתאם, מהמוסד לביטוח לאומי או מחברות הביטוח, כאשר עו"ד תאונות עבודה יוכל לסייע לכם לנהל את תהליך התביעה באופן יעיל ומקצועי ולמצות את פוטנציאל הפיצויים המגיעים לכם.

תאונות דרכים תאונת עבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא