רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

רשלנות רפואית יכולה לנבוע מאבחונים שגויים או מאוחרים, מתן טיפול שגוי, מתן תרופות או מעקב לקוי אחר המטופל.

על אחת כמה וכמה, במהלך ההיריון בעיות שונות אינן מטופלות כראוי.

המאמר יפרט מה קורה במצב של אי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך היריון.

 

מה זה כליה בודדת אגנית?

כאשר לחולה יש כליה אחת נמוכה יותר מהשנייה הממוקמת באזור האגן ולא באזור הבטן במיקומה הטבעי, עלולות לצוץ לא מעט בעיות, במיוחד במהלך היריון. לא מדובר על מקרה שכיח, אך הנושא חייב להיות מאובחן ומטופל. בבדיקות האולטרה סאונד השגרתיות קשה לאבחן את התופעה מכיוון שהאיברים הפנימיים של העובר נראים אותו הדבר בעיקר בשבועות הראשונים של מהלך ההיריון. על אף זאת, האבחון הוא קריטי בסריקות ההיריון הראשונות על מנת שהעובר והאם יהיו במעקב ויקבלו את הטיפול הנחוץ לפני שהמצב יחמיר.

 

חוסר אבחון של כליה בודדת אגנית

חוסר אבחון או טיפול שגוי של כליה בודדת אגנית הוא תוצאה של רשלנות רפואית בדומה לכל רשלנות שנעשית במהלך ההיריון או בלידה הן לאם והן לעובר. למרות שהאישה ההריונית נמצאת במעקב שגרתי הרופא חייב להיות ערני ולשלוח את המטופלת לבדיקות נוספות אם מתעורר חדש לכליה בודדת אגנית אצל העובר. מכיוון שהרופא מתעד את מהלך המעקב ההריוני הרשומות יעזרו בהליך המשפטי במידה ואכן הייתה רשלנות רפואית ויספקו הוכחות בבית המשפט כאשר האבחון לא נעשה או נעשה מאוחר מדי. לא משנה על איזו בעיה מדובר, העובר צריך להיות מאובחן על מנת שמצבו הפיזי לא יתדרדר. למשל, באחד המקרים הוגשה תביעה על ידי הורי קטין על כך שהרופאים לא אבחנו שהכליה שלו ממוקמת באזור האגן כשאמו הייתה בהיריון וכתוצאה מכך לקה באוטם מוחי ובמחלת כלי דם. כלומר, מצב הקטין הוחמר במהלך השנים והוא נזקק לטיפולי נפרולוג. בפסיקה החליט בית המשפט שבית החולים צריך לפצות את הקטין בסכום כספי גבוה עקב חוסר האבחון מכיוון שלא הביא הוכחות הסותרות את הסיבות לתוצאה העגומה.

 

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית?

על מנת להוכיח רשלנות רפואית יש להוכיח שהסיבות למצב הרפואי קשורות לטיפול או לאבחון הלקוי. לפיכך חשוב מאוד לקבל חוות דעת מקצועית של רופאים מומחים ולשמור את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. ייעוץ, הכוונה וייצוג של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה יהיו קריטיים לתביעה על מנת שהתובע יקבל פיצוי כספי גבוה בסופו של דבר. כך שאם אדם חושד שבעיותיו נגרמו עקב חוסר אבחון בלידה או אישה בהיריון לא נבדקה והייתה במעקב והתוצאות הן בלתי הפיכות, גם אם מדובר בחשש קל, מומלץ לפנות לעורך דין רשלנות רפואית ולבדוק אם יש עילה לתביעה משפטית, לפיצוי כספי וזכויות נוספות. אינפורמציה נוספת ניתן לקבל באתר https://www.df-law.co.il.

 

סמל משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא