תפקידו של עורך דין משרד הבטחון

מערכת הביטחון, ובתוכה צבא ההגנה לישראל, היא גוף גדול וחזק במדינת ישראל. כפועל יוצא, המערכת מגייסת לשירותיה אזרחים רבים מכל התחומים ובעלי יכולות בלתי רגילות בכל תחום שניתן להעלות על הדעת. לצערנו, במקרים מסוימים נגרמים נזקים למשרתי מערכת הבטחון באופן שמצריך פיצויים.

מעבר לסוללות טילים וסוללות טנקים, מערכת הביטחון מחזיקה גם בסוללות של עורכי דין מיומנים, שתפקידם הוא לחסוך מהמערכת כמה שיותר כסף ובהתאם לשלם כמה שפחות פיצויים. העומדים בחזית מערכה זאת הם עורכי דין משרד הבטחון – בואו להכיר את תפקידם.

 

עורך דין משרד הבטחון – מה תפקידו?

לפני שנגיע לתפקידו הייחודי של עו"ד משרד הביטחון, חשוב להבין מה הוא בכלל תפקידו של עורך הדין. עורך דין הוא בעל מקצוע מתחום המשפטים שתפקידו לייעץ בנושאים משפטיים או לייצג נאשם או תובע בהליך משפטי כזה או אחר. כמו כן, ישנם אינסוף תחומים ונושאים משפטיים, אשר כדי למנות את כולם נצטרך להקדיש לטובת העניין מאמר שלם.

מכיוון שמגוון הנושאים המשפטיים הוא כה רחב, עורכי דין מתמחים לרוב בתחום משפטי אחד ובו הם עוסקים לאורך כל הקריירה המקצועית שלהם. עורך דין משרד הבטחון הוא עו"ד שהתמקצע באופן ייחודי בכל הנוגע לייצוג גורמים מול משרד הבטחון ובתביעת משרד הבטחון.

 

מה עושה עו"ד משרד הביטחון במסגרת תפקידו?

כאמור, עורך דין משרד הבטחון הוא איש מקצוע מיומן העוסק בין היתר בתביעת משרד הבטחון עבור משרתים בפועל ומשרתים בדימוס במערכת הביטחון. במסגרת תפקידו, עו"ד זה חולש על תחומים רבים ומבצע בדקדקנות את הפעולות הבאות:

 

  • הגשת תביעה לקצין התמלוגים

הגשת תביעה נגד משרד הבטחון נחלקת לשני שלבים עיקריים: שלב ההכרה ושלב קביעת אחוזי הנכות. במסגרת השלב הראשון, שלב ההכרה, צריך להגיש בקשת הכרה בפציעה והכרת הקשר של מערכת הביטחון בפציעה לקצין התמלוגים של משרד הבטחון.

קצין התמלוגים קולט את התביעה, ובתנאי שכל המסמכים מגיעים אליו באופן הנדרש, הוא מעביר אותם הלאה. לאורך כל התהליך, עו"ד משרד הבטחון דואג להוצאת המסמכים הדרושים באופן קפדני, כזה שלא ישאיר מקום לספק.

 

  • ייצוג מול ועדה רפואית

במידה ובשלב ההכרה שהתנהל מול קצין התמלוגים הוחלט כי אכן יש פציעה שעומדת בתנאים, ושהיא אכן נגרמה עקב השירות במשרד הביטחון, התובע יזומן לוועדה רפואית. שלב הוועדה הרפואית הוא קריטי, שכן שם נקבע מה יהיה גובהם של אחוזי הנכות אם בכלל.

נוכחות של עורך דין משרד הבטחון בשלב זה היא חיונית משום שהוא מכיר לעומק את הנהלים ואת המצבים בגינם התובעים זכאים לגובה מסוים של אחוזי נכות, ומשם לגובה מסוים של פיצוי.

 

  • הגשת ערעורים

במקרים רבים נדרשות פעולות המשך כמו הגשות ערעורים. גם במקרה זה, ישנה חשיבות עליונה לנוכחות של עו"ד משרד הבטחון, אשר ידע להפיק את המיטב מן המצב הנתון.

עוד משרד הבטחון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא