מהם העיסוקים של עו"ד משפחה

במדינת ישראל התחום המשפטי בין בני משפחה נמצא תחת סמכותו של בית הדין לענייני משפחה. בתחום זה נערכים הליכים משפטיים מסוגים רבים ושונים. בכדי לטעון בפני בית המשפט לענייני משפחה, בדרך כלל כדאי לקבל ייעוץ מעורך דין לענייני משפחה. בכתבה נסביר על חלק מהעיסוקים של עורך דין מסוג זה.  

 

הסכמי ממון והסכמי הורות משותפת

לבית המשפט לענייני משפחה יש את הסמכות לדון בכל ההסכמים שנקבעים בין בני משפחה בעקבות הקשר המשפחתי שביניהם. משמעות הדבר היא שבית המשפט לענייני משפחה דן במקרים של מימוש הסכמי ממון ומאשר הסכמים של הורות משותפת. לפני שפונים לבית המשפט יש לערוך את ההסכם בסיוע של עו"ד. עו"ד לענייני משפחה – הלנה שמחי הינה עורכת דין ותיקה בתחום, והיא תשמח לסייע לכם בכך.

 

סיוע משפטי באימוץ או בקביעת אפוטרופוס

אם אתם מעוניינים באימוץ או בקביעת אפוטרופסות על ילדים או מבוגרים, יהיה עליכם לפנות לבית המשפט לענייני משפחה. עורכי דין לענייני משפחה עוסקים בהכנת תיקי אימוץ ואפוטרופסות בצורה מקצועית, כזאת שתעלה את הסיכויים של הבקשה שלכם לקבל אישור מבית המשפט.

עורכי דין לענייני משפחה יכולים גם לסייע לכם בפעולות מקדימות שימנעו את הצורך בהליך משפטי מסובך בהמשך. לדוגמה, מי שחתם על ייפוי כוח מתמשך בזמן הנכון יחסוך למשפחתו את הצורך לפנות לבית המשפט בכדי לקבל את האפוטרופסות עליו במידה ויהיה צורך בכך.

 

סכסוכים משפחתיים עקב ירושה או צוואה

גם במקרים בהם יש מחלוקת בין היורשים על טיבה של צוואה או על חלוקה של נכסים בירושה, עורך הדין לענייני משפחה הוא הכתובת לפנות אליה. עורכי דין לענייני משפחה מתמחים בחוקי הצוואות והירושות במדינת ישראל. גם במקרים סבוכים יותר כמו בירושה של נחלה או במכירה של דירה למגורים שניתנה בירושה, עורכי הדין לענייני משפחה הם אנשי המקצוע שיגנו על הזכויות שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

סכסוכי גירושים בנוגע למזונות או חלוקת הרכוש

גירושין וחלוקה של הנכסים והחיים המשותפים הם מטבע הדברים תהליכים משפטיים לא קלים. ההחלטות בבית בנושא זה יכולות להתקבל בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. הקביעה של הערכאה שתדון בתיק נקראת מרוץ הסמכויות. החלטה זאת היא חלק מהאסטרטגיה בתיק הגירושין. על הקביעה של אסטרטגיה זאת אמון עורך הדין לענייני משפחה, שתבחרו בו לטפל במקרה שלכם.

 

תפקידים נוספים נפוצים פחות של עו"ד לענייני משפחה

עורך הדין לענייני משפחה גם מסייע במקרים של תביעות משפטיות על רקע סכסוכים אחרים שמתרחשים על רקע משפחתי. לדוגמא שותפויות משפחתיות מסוגים מסוימים יכולות להיות תחת הסמכות של בית הדין לענייני משפחה במקרה שמתגלע סכסוך בין הצדדים. שותפויות עסקיות בין בני משפחה שאינן נובעות מרקע משפחתי, נידונות בפני בית משפט שלום או מחוזי.

עורך דין משפחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא