מתי לא ניתן לתבוע את הביטוח על תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות מזכה את המבוטח בפיצוי במקרה של תאונה, כפי שמפורט בתנאי הפוליסה. אך כמו לכל פוליסה, גם כאן יש מגבלות של גיל וסוג התאונה, כמו התאבדות או ספורט אתגרי מסוים, שאינן מזכות את המבוטח בפיצוי. לכן, יש לוודא לפני רכישה – מהם תנאי הפוליסה והאם הם מתאימים למבוטח

 

מהו ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח פרטי המעניק פיצוי במקרים של נזקים פיזיים, נכות, ופיצויים עקב מוות. את הפוליסה ניתן לרכוש כפרק במסגרת פוליסת ביטוח כמו ביטוח דירה, כנספח לפוליסת ביטוח חיים או כפוליסה עצמאית לתאונות אישיות. זכאות לקבלת גמלה של ביטוח לאומי או אי קבלתה אינם משפיעים על הזכאות לפיצוי מפוליסת התאונות האישיות.

סוגי התאונות המכוסות בפוליסת תאונות אישיות כוללים אירועים בלתי צפויים הגורמים לפציעה פיזית, כמו שריפה, נפילה או כל מקרה אחר המביא לפגיעה במבוטח. רוב הפוליסות מעניקות כיסוי לתאונות שהתרחשו ברוב מדינות העולם.

במקרה של מוות, מועבר פיצוי חד פעמי אל המוטבים שנקבעו על ידי המבוטח, בגובה סכום הביטוח שנרכש. אם הוא לא קבע מוטבים הכסף יועבר ליורשיו. במקרה של סתירה המוטבים המופיעים בפוליסה יקבלו עדיפות על היורשים החוקיים. מידע נוסף על הפוליסות והמגבלות שלהן ניתן לקבל אצל מומחים כמו עורך דין כפיר דיין דובב.

 

כיצד ומה מקבלים כפיצויים?

לאחר התאונה יש להגיש תביעה לקבלת פיצויים מחברת הביטוח באמצעות טופס שלה. יש לצרף לתביעה מסמכים רפואיים המתייחסים לתאונה, ויתור על סודיות רפואית, פרטים של חשבון הבנק ומסמכים רלבנטיים נוספים, בהתאם לבקשת חברת הביטוח ובהתאם לסוג הפיצויים.

לאחר קבלת המסמכים, חברת הביטוח עשויה לשלוח את התובע לרופא מומחה. במקרה של נכות יקבל המבוטח פיצוי בהתאם לאחוזי הנכות שלו. במקרה של אובדן כושר עבודה זמני ישנן פוליסות עם פיצוי יומי במשך שנתיים-שלוש, בתנאי שהפגיעה בכושר העבודה גדול מ-25 אחוז.

במקרה של כוויות ושברים יש כיסוי לטיפולי פיזיותרפיה, אחות פרטית בעת אשפוז ופינוי באמבולנס. חולה סיעודי יקבל פיצוי חד פעמי. אשפוז מבוטח עקב התאונה מזכה בפיצוי יומי. במקרה של בעיה עם הביטוח ניתן להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.

 

מתי לא ניתן לתבוע?

פוליסות תאונות אישיות אינן לכל החיים ועם פקיעתן, לרוב בסביבות גיל היציאה לפנסיה, לא ניתן להגיש תביעה. בנוסף, מבוטח בתקופת אכשרה לא יהיה זכאי לקבל פיצוי. כמו כן, קבלת פיצוי במקרה של מוות תינתן אם המבוטח מת תוך כשנה ממועד התאונה.

הביטוח אינו מכסה פגיעה בעת שירות צבאי, פגיעה כתוצאה מהתאבדות או פגיעה מכוונת. רוב הפוליסות לא מכסות ספורט אתגרי בסיכון גבוה. קרינה רדיואקטיבית או קרינה מייננת אינן מכוסות. במקרה של התיישנות – כשלוש שנים לאחר התאונה.

אם התאונה התרחשה כתוצאה מאלכוהוליזם או שימוש בסמים לא רפואיים או בתרופות ללא מרשם רופא. בעת היריון או לידה או מבקע הרניה. תאונות שהתרחשו במדינות אויב גם לא אינן מכוסות על ידי הביטוח.

 

תנאי הפוליסה

יש לציין כי תנאי הפוליסות של חברות הביטוח השונות אינן אחידות, לכן יש לשים לב כיצד הן מגדירות תאונה ומתי ניתן לתבוע ומתי לא. דחיית תביעה חייב להיות מנומקת עם נימוקים משפטיים ועובדתיים.

יש לשים לב כי אם לא הוצג נימוק בהזדמנות הראשונה, חברת הביטוח לא תוכל להסתמך עליו במענה לתביעה שתוגש נגדה לבית המשפט. עורכי דין מומחים ובעלי ניסיון בתחום, יוכלו לסייע ללקוחות לקבל את המגיע להם.

ביטוח לתאונות אישיות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא