כיצד מזהים חיפוש לא חוקי בבית?

כשאנחנו נמצאים בצרה כלשהי ולא מסוגלים להתמודד איתה בעצמנו, אחת הפעולות החשובות ביותר תהיה לחייג 100 וליצור קשר עם המשטרה. בכל מדינה מתקדמת, המשטרה היא הזרוע של המשטר, שאמורה לאכוף את החוק ולסייע לאזרחים. לצערנו, במקרים מסוימים שוטרים מטעם המשטרה עשויים לפעול בצורות שאינן חוקיות ולהסב לנו נזק בצורה כזו או אחרת. במאמר הבא נבין כיצד ניתן לזהות חיפוש לא חוקי שמתרחש אצלכם בבית על ידי המשטרה.

 

חיפוש בבית

לפתוח את הדלת אחרי שהפעמון מצלצל או אחרי שדופקים עליה, ולגלות שוטרים מאחוריה, עשוי להיות דבר קצת מלחיץ. אחת הפעולות של השוטרים, שבאמצעותה היא יכולים לאסוף ראיות בגין חשדות מסוימים, היא ביצוע חיפוש בבית.

חיפוש בבית הוא אכן כלי שהמשטרה יכולה להשתמש בו. בתיקים רבים, היא מצליחה "להפתיע" את החשודים, לבצע חיפוש בבית ולהשיג הוכחות. גם אזרחים תמימים יכולים למצוא את עצמם ככאלו שנעשה בבית שלהם חיפוש. היכנסו לכאן לעוד פרטים בנושא.

 

הסכמה לחיפוש

אנחנו נוטים לחשוב שהמשטרה פועלת רק נגד מי שיש נגדו הוכחות או חשדות, סוג של "אין עשן בלי אש", אבל למעשה, ישנם מצבים בהם השוטרים פועלים בניגוד לסמכותם. שוטר אינו יכול לבצע חיפוש בבית אם אין לו צו המאפשר לו ביצוע חיפוש, או אם אין לו חשד מוצק. לכן, במקרים רבים השוטרים מבצעים את החיפוש מכיוון שהאזרח חושש ומסכים, מבלי לדעת שהוא רשאי לסרב.

 

מה ההשלכות של חיפוש?

ההשכלה העיקרית של החיפוש היא היכולת של השוטרים המבצעים את החיפוש למצוא ראיות שונות שעשויות להפליל אתכם. אתם עשויים לא לדעת בכלל מה השוטרים מחפשים וכיצד הדבר שהם מוצאים עשוי לסייע להם בהכנת תשתית ראייתית נגדכם. כמו כן, מדובר על חדירה משמעותית לפרטיות ופגיעה ברגשות הדיירים.

 

חיפוש לא חוקי

חיפוש לא חוקי הוא חיפוש אשר נעשה בניגוד לחוק. החוק קובע כאמור ששוטר יכול לבצע חיפוש רק באמצעות צו, או באמצעות חשדות ממשיים שמתעוררים אצלו. חיפוש לא חוקי יכול לאפשר לכם לערער על קביעות מסוימות שנוצרו כתוצאה מהחיפוש. במקרים מסוימים, חיפוש לא חוקי הוביל לקריסה של תיקים.

 

ככה ניתן לזהות

חשוב לדעת לזהות חיפוש לא חוקי, על מנת שתוכלו לסרב לביצוע החיפוש או כדי שתוכלו להעלות זאת במהלך הליך שננקט נגדכם. אם השוטר רוצה להיכנס לבית שלכם ללא צו, ייתכן שמדובר בחיפוש כזה. אם השוטר לוחץ עליכם להסכים לביצוע החיפוש, מבלי שהוא מעלה חשדות ממשיים, ייתכן שמדובר בחיפוש כזה.

 

סיוע מעורך דין

לא כל אזרח מסוגל לזהות חיפוש לא חוקי. בסופו של דבר, האזרח יודע שהמשטרה היא הגוף שאחראי על אכיפת החוק, כך שהדבר אפילו לא עולה בדעתו. אם בוצע חיפוש בבית שלכם, תוכלו להתייעץ עם עורך דין ולהבין האם החיפוש בוצע בצורה חוקית.

להכיר בבלתי חוקי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא