חיילים? הינה עשר זכויות שכנראה לא ידעתם שמגיעות לכם

בעת השירות הצבאי והליך הגיוס אנחנו בעיקר מתוודעים לחובות שיש לנו כלפי המדינה והשירות הצבאי שבו אנחנו לוקחים חלק. אך מה הן הזכויות שמגיעות לנו כחיילים המשרתים את המדינה ונלחמים עבורה? במאמר זה נפרט לכם 8 זכויות שלא הכרתם או ידעתם עליהן לפני כן. 

 

סיוע משפטי חינם ממשרד המשפטים

משפט המשפטים כיום מעניק לחיילי צה"ל בשירות הסדיר ייעוץ משפטי חינמי בנושאים אזרחיים שיכולים לעזור בחייהם. הנושאים נעים לרוב בין דיור, תעסוקה, תביעות נזיקין ועד לזכויות עובדים. ניתן להגיש בקשה עצמאית למשרד המשפטים או לחילופין לפנות למש"קית הת"ש שתעזור לכם. באתר www.brunolaw.co.il תוכלו לקבל את המידע הנחוץ לכם בנוגע לסיוע משפטי.

 

פטור מתשלום בתחבורה ציבורית

חיילים בשירות סדיר וקבע זכאים לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית בישראל. הזכאות מתקיימת רק אם הם בעלי חוגר ולבושים במדים מלאים.

 

הלנה

חיילים המשרתים במרחק של 100 ק"מ ויותר מביתם, זכאים להלנה בבסיס שבו הם משרתים או בבית החייל. את האישור להלנה בבית החייל ניתן לקבל לאחר פגישה עם מש"קית ת"ש.

 

פטור מארנונה לחיילים בשירות חובה וחיילים משוחררים

חיילים בשירות הסידור שלהם, או חיילים עד 4 חודשים מיום שחרורם משירות חובה זכאים לפטור מתשלום ארנונה. הפטור מוענק עבור 70 מ"ר משטח הדירה. כמו כן, בדירות בהן מתגוררים מעל 4 אנשים, הפטור ניתן ל-90 מ"ר מהדירה.

 

זכאות למשקפיי ראיה

חיילים בשירות הצבאי שעברו בדיקת עיניים מקיפה והתבשרו כי הם זקוקים למשקפיי ראיה, זכאים לקבל זוג משקפיים אחד על חשבון הצבא. ניתן לממש את הזכאות ברשתות משקפיים נבחרות על פי הפרטים והתקציב הניתנים על ידי רופא היחידה.

 

טיפול רפואי מיידי

חיילים שאינם מרגישים בטוב וזקוקים לטיפול רפואי, צריכים לפנות מיידית למפקדיהם הישירים. על המפקדים יש חובה להפנות את החיילים למרפאה עבור אבחון וטיפול הבעיה שבגללה החיילים חשים ברגע. אם במרפאה בבסיס קיים רופא, החיילים זכאים לבדיקה אצלו.

במידה ולא קיים רופא במרפאה, חובת הטיפול בחייל ובמצבו הוא תוך 24 שעות מרגע הפנייה. שימו לב כי למפקדים אסור לדחות או לשנות את התור לבדיקה, כל עוד המצב לא אושר על ידי גורם רפואי מוסמך.

 

פינוי חייל באמבולנס

חיילי סדיר או חיילי מילואים שפונו באמבולנס במסגרת השירות הצבאי שלהם, או בזמנם הפנוי לאחר שעות הבסיס, רשאים לקבל מהצבא מימון על עלות הפינוי. החייל להעביר את טופס התשלום למרפאת היחידה.

 

תרופות ללא עלות

סל התרופות של צה"ל זהה לסל התרופות של קופות החולים, והן ניתנות בחינם לחיילים. על מנת לקבל תרופה ללא תשלום יש לגשם עם מרשם של רופא צבאי לרשתות השיווק השונות ולרכוש אותו.

חיילים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא