כך תבדקו אם הנהלת החשבונות שלכם באמת טובה

כל עסק יודע שבלי הנהלת חשבונות איכותית, קשה מאוד להתקדם. בסופו של דבר, עסק בכל תחום כלשהו הוא קודם כל מסגרת פיננסית, שיש לנהל בצורה נכונה. הנהלת החשבונות, שעשויה להיות מורכבת מרואה חשבון אחד או משרד רואי חשבון, אמורה להיות אחראית לחלק הזה. כך תבדקו אם הנהלת החשבונות שלכם באמת טובה.

 

הנהלת חשבונות

הנהלת החשבונות היא הלב הפיננסי של כל עסק. כל הנתונים הפיננסיים שנוגעים לעסק עוברים דרך הנהלת החשבונות. היא מאפשרת לעסק לעמוד בתנאים השונים שמחייב החוק, תוך כדי תשלום מס בצורה המפוחתת ביותר באופן חוקי. היא מבצעת מעקב אחר ההוצאות וההכנסות, אחר השימוש של החברה בכספים ואחר תזרים המזומנים.

הנהלת החשבונות מסוגלת לתכנן לטווח הקרוב ולטווח הרחוק, והיא יכולה לתת ייעוץ חשוב מאוד במקרים ספציפיים. תוכל לקרוא עוד בנושא באתר של משרד רואי חשבון יניב נשר.

 

חשוב לכל עסק

הנהלת החשבונות היא הכרחית לכל עסק. בסופו של דבר, גם עסקים קטנים נדרשים לניהול החשבונות שלהם במידה מסוימת. עסקים אלו נדרשים לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות ולשלוח דוחות שנתיים למס הכנסה. עסקים גדולים מנהלים כספים בצורה הרבה יותר מורכבת, כך שבלי הנהלת חשבונות הם עשויים שלא למצוא את עצמם מבחינה פיננסית.

 

עלות מול תועלת

ככל שהנהלת החשבונות שלכם טובה יותר, כך היא יכולה לחסוך לכם יותר כסף. היא תחסוך לכם צרות עם רשויות המס ותאפשר לכם לנהל את העסק בצורה יעילה מבחינה כלכלית. גם אם העלות של הנהלת החשבונות גבוהה, האיכות שלה יכולה לספק תועלת עדיפה.

 

האם היא באמת טובה?

שאלה זו עולה אצל הרבה מאוד בעלי עסקים ומנהלים. מכיוון שהם לא בעלי הבקיאות המרבית בעולם הפיננסיים, הם לא יכולים לדעת האם הנהלת החשבונות שלהם אכן נותנת להם ערך מוסף ותמורה הוגנת למחיר. את זה ניתן לבחון באמצעות מספר פרמטרים שונים, שקשורים להנהלת החשבונות.

 

דוח תזרים מזומנים

דוח תזרים מזומנים הוא דוח שאמור להיות מונפק על ידי הנהלת החשבונות שלכם. בדוח זה היא תחשב ותתכננן את מצב הכספים הנזילים של העסק, מבחינת תקבולים ותשלומים. הדבר יאפשר התנהלות כלכלית נכונה לטווח המיידי, אך גם תכנון אפקטיבי לטווח בינוני או רחוק. הנהלת חשבונות טובה תהיה עם היד על הדופק מבחינה תזרים המזומנים של החברה.

 

מענה לבעיות השונות

במקרים רבים, עלולות לצוץ בעיות כספיות ופיננסיות שונות. הנהלת חשבונות טובה תדע לנתח את אותן הבעיות ולהציע מענה מתאים. הנהלת החשבונות שלכם צריכה להיות מוכנה לכל תרחיש פיננסי.

 

עמידה בהתחייבויות לרשויות

כל עסק מחויב לתת דין וחשבון לרשות המיסים, בצורה כזו או אחרת. הנהלת חשבונות טובה תשלח את הדוחות למס הכנסה בזמן, מבלי שאתם תצטרכו לסבול מצרות מיותרות עם הרשויות.

משרד רואי חשבון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא