קיבלתי הזמנה למשפט תעבורה – מה לעשות?

כל אדם שאינו מציית לחוקי התנועה עלול למצוא את עצמו מזומן לבית משפט לתעבורה. לא מדובר על עבירות תנועה קלות אלא על עבירות הנוגעות לנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול ועבירות תנועה שבגינן מקבלים כתב אישום. מצד שני, גם נהגים המבקשים להישפט בגין דו"ח תנועה מגיעים לבית משפט תעבורה. המאמר יתאר מה עושים בשני המקרים.

 

זימון לבית משפט תעבורה על ידי המשטרה

כאשר עוברים עבירת תנועה חמורה ונתפסים על ידי המשטרה מקבלים דו"ח וזימון לבית משפט תעבורה ביד. לחילופין, דו"חות אף נשלחים בדואר רשום. למשל, בדואר מגיעים דו"חות לאחר זיהוי הרכב במצלמות. אם לא אתם נהגתם על הרכב תוכלו לשנות את זהות הנהג במידה והצילום מוכיח זאת.

בכל מקרה מדובר על משפט פלילי שבו עברייני תנועה מורשעים בעונשים שונים מקנסות או פסילת רישיון ועד למאסר בפועל. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לקבל ליווי וייצוג של עורך דין תעבורה. לפרטים נוספים בקרו באתר של עורך דין תעבורה יערית אוליאל.

 

זימון לבית משפט תעבורה בשל הרצון להישפט

במידה וקיבלתם דו"ח לא מוצדק בו אתם מחויבים לשלם קנס ובגינו קיבלתם אף נקודות, רצוי שתפנו לבית משפט תעבורה באמצעות עורך דין תעבורה ותבקשו להישפט. צבירת הנקודות עלולה לגרום לסנקציות של משרד הרישוי. המשרד יחייב אתכם בצבירת 12 נקודות לעבור קורס נהיגה מונעת וככל שהנקודות יעלו, כך הסנקציות יהיו גדולות יותר כמו פסילת רישיון ובדיקת כשרות נהיגה במרב"ד.

 

האם ניתן לערער על גזר הדין?

במידה ונשפטתם בבית משפט תעבורה תוכלו לערער על גזר הדין בבית המשפט המחוזי כאשר המטרה היא להמתיק את גזר הדין ולהקל בו. לפיכך, תהיו חייבים ליווי צמוד של עורך דין תעבורה שמכיר את החוקים, הנהלים, פסקי דין קודמים וכיוצא בזה. ככל שמדובר בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון, כך הסיכוי שלכם יהיה טוב יותר להקל על גזר הדין.

 

מה הדין לגבי מי שאינו מתייצב למשפט לאחר שקיבל זימון?

במידה וקיבלתם זימון לבית משפט תעבורה ולא הגעתם לבית המשפט בפועל, דבר זה ייחשב כהודאה באשמה. כלומר, המשפט יתנהל בכל זאת ואף יינתן פסק דין. ישנם מקרים בהם נפגעים בתאונת דרכים ולא יכולים להגיע במועד הזימון לבית המשפט. לפיכך, יש ליצור קשר עם עורך דין תעבורה על מנת לדחות את הזימון על פי הנסיבות.

ביחד עם זאת, אם לא הגעתם לבית המשפט וניתן גזר דין, אפשר לבקש את ביטולו תוך 3 ימים ולפרט את הסיבות לכך. במידה והסיבות מוצדקות, בית המשפט יבטל את פסק הדין עד לזימון החדש.

 

מה עושים שמקבלים זימון לבית המשפט?

לסיכום, זימון לבית משפט תעבורה הוא זימון פלילי ולכן יש להתייחס אליו ברצינות. אל תיוותרו לבד בשטח, פנו לעורך דין תעבורה וקבלו ייצוג הולם.

בית משפט לתעבורה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא