איך להכין פרגיות על מנגל גז

פרגית זהו הנתח הכי מבוקש בישראל.

הפרגיות מלאות בשומן ולכן יש להן טעם מיוחד.

יש דרכים שונות להכין פרגיות על מנגל גז.

כדאי לדעת מראש מהן הדרכים הללו כדי להימנע מאופן הכנה שגוי, כזה שישאיר אותך עם עוף יבש ואורחים רעבים.

טרם יציאתך לקניית הפרגיות, כמו בכל קנייה של עוף ובשר, עדיף לקנות מוצר טרי. בין אם החלטת לקנות פרגית טרייה או קפואה, חשוב לבדוק את תאריך התפוגה ולבחור את התאריך הרחוק ביותר. הטריות משפיעה על הטעם.

מהן הדרכים להכנת פרגיות על מנגל גז?

הנחת הפרגית בשלמותה על המנגל

מדובר בעצם בסטייק של פרגית שאפשר לתבל אותו במרינדה שעשויה ממשמן זית, תבלינים אהובים, מלח ופלפל שחור. נהוג לאכול את הסטייק לצד תוספת, כמו אורז, צ'יפס וכדומה או בתוך סנדוויץ' עם ממרחים אהובים.

מניחים אותו על המנגל כפי שהוא. כלומר, לא חותכים אותו.

 

חיתוך הפרגית לשניים

השיטה הזו מתאימה למי שרוצה נתח אחיד. היתרון בנתח מסוג זה הוא העובדה שקל יותר להכין אותו באופן מדויק.
בשביל להכין את הפרגית באופן הזה על המנגל גז, יש לגשת אל הקצב ולבקש ממנו לחצות את הפרגיות לרוחב, כך שמכל סטייק פרגית אחד, יתקבלו שני נתחים.

 

חיתוך ריבועי פרגיות על שיפוד

זו הדרך הנפוצה להגשת פרגיות בארץ. צריך לחתוך את הפרגית לקוביות ולשפד על שיפוד.
ישנם שני סוגי שיפודים שעושים בהם שימוש בארץ, האחד, הוא הפשוט יותר שרובנו רואים לעיתים קרובות ב"על האש" משפחתי, זהו שיפוד העץ. הוא זול ונגיש. ניתן לקנות מארזים שלו בכל סופר.
השני הוא שיפוד לצולים מתקדמים, אלו שרוצים להראות לחבר'ה שהם השתדרגו למנגל גז איכותי. כזה שגורם לכל עוף שנכנס אליו לצאת מעדן מלכים.
השיפוד הזה הוא שיפוד המתכת, במסעדות בשרים רבות בארץ ניתן לשמוע מלצרים מגישים אותו ואומרים אינספור פעמים בכל משמרת : "זהירות, זה חם".
בכל אופן, לא משנה באיזה שיפוד בחרת, חשוב לזכור לתבל את הפרגיות.
ניתן להכין תבנית גדולה ובה מרינדה.

ההכנה של פרגיות על מנגל גז היא השיטה הנוחה ביותר משלל בחינות. קודם כל, ניתן לעשות במנגל שימוש בבית או במרפסת, הוא לא מוציא עשן לכל עבר וההתעסקות בו מלכלכת פחות לעומת מנגל פחמים. ניתן גם לנקות אותו בקלות והתפעול שלו נוח. אפשר לשלוט על הטמפרטורה ואפילו ניתן לסגור את המכסה של המנגל כדי לצלות באיטיות את הבשרים. אם כבר בעשן עסקינן, יש לציין שבניגוד למנגל גחלים, במנגל גז, לא נתפס בפרגיות טעם של עשן והוא כולל גם רשת גדולה שיכולה להכיל הרבה פרגיות, לא משנה מהי הדרך שבחרת להכין אותם. כסטייק או על שיפוד.

כעת, לאחר שקיבלת את כל המידע הנחוץ, כל שנותר הוא לבחור איך להכין את הפרגית שלך ולחמם את המנגל.

 

אוכל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא