חתולי רחוב – כך תדאגו להם

אנחנו פוגשים חתולים ברחוב כמעט בכל יום בדרך לעבודה, בדרך חזרה הביתה או סתם כאשר אנחנו משוטטים בשכונה. החתולים לא בחרו לחיות ברחוב, אך מכורח הנסיבות כיום יותר מ- 2 מיליון חתולים נאלצים לשרוד ברחובות. החיים ברחוב רצופים בקשיים והתמודדויות עם מחסור במזון ושתייה, סכנת דריסה, ומזגי אוויר קיצוניים.

קיימים אנשים רבים שמפחדים מחתולי הרחוב ובורחים מהם כאשר הם נתקלים בהם. אך למעשה, החתול הוא לא בעל חיים מפחיד או מסוכן, הוא בעל חיים אומלל ומורעב שזקוק לעזרה ולסיוע שלנו. במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיסביר לכם כיצד יש לטפל בחתולי הרחוב ולדאוג לצרכים שלהם.

 

האכלת החתולים

כאשר אתם מאכילים את החתולים עליכם להקפיד על מספר דגשים חשובים:

  • מועד קבוע: חשוב להאכיל את חתולי הרחוב פעם אחת בכל 24 שעות. בחרו שעה קבועה והשתדלו להגיע בכל יום באותה השעה פחות או יותר כדי שהחתולים לא יאלצו לחכות לכם כל היום, חשופים לסכנות הרחוב.
  • מיקום ההאכלה: מומלץ לבחור מקום האכלה שקט ומוחבא שנמצא רחוק מעיני השכנים.
  • איכות המזון: מומלץ להעניק לחתולים מזון יבש איכותי וטרי. לגורים ולחתולים מבוגרים מאוד בעלי ביות בפה מומלץ להעניק מזון רך יותר או מזון יבש שהרטבתם במים והנחתם בכלי ייעודי. חשוב לקרוא את התווית שעל גבי האריזה של המזון ולבדוק מהו מכיל. המזון המומלץ ביותר הוא מזון המבוסס על עוף או דגים.
  • כמות מזון: כמות המזון שעליכם להביא לחתולים תלויה באיכות המזון. אם תבחרו להעניק לחתולים מזון ירוד כמו מזון המבוסס על תירס, תאלצו להביא להם כמות מזון גדולה שתשביע את הצרכים הפיזיים שלהם.
  • ניקיון: חשוב להגיש לחתולים אוכל ומים בכלים נקיים ושלמים. כמו כן, חשוב לשמור על ניקיון האזור של ההאכלה וכך לשמור על בריאות החתולים ועל איכות הסביבה ולמנוע סכסוכים עם השכנים.

 

טיפול כללי בחתולים

מומלץ לבדוק את מצב החתולים בכל האכלה ולבדוק האם יש לחתולים בעיות פיזיולוגיות הדורשות מתן טיפול וטרינרי מקצועי. במיוחד התייחסו לבעיות הבאות: חתולים שמתקשים ללעוס, חתולים שירדו במשקל באופן קיצוני וחתולים שמתנהגים בצורה יוצאת דופן. אם אתם זקוקים לסיוע בלכידת החתול, ניתן לפנות למוקד העירוני במקום המגורים שלכם אן למוקד של עמותת "תנו לחיות לחיות".

אם פגשתם ברחוב חתול חברותי וידידותי שאתם מאמינים שיוכלו לגדול בתור חיות מחמד, מומלץ להתייעץ עם גורמי מקצוע המתמחים בהתנהגות חתולים ולשקול מציאת בית חם ואוהב שיאמץ את החתול.

מעוניינים לרכוש מזון איכותי לחתולים ברחוב תמורת מחירים זולים? זקוקים לציוד שיסייע לכם לטפל ולדאוג לחתולי הרחוב? צ'או צ'או – חנות החיות שלך, מציעה מגוון רחב של מוצרים לחתולים באיכות גבוהה ובמחירים שמתאימים כמעט לכל כיס.

Cats

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא