תאונת דרכים אשר נעשתה על ידי רכב עבודה

ככלל, רכב חברה נחשב לרוב כחלק מתנאי ההעסקה של עובדים.

על כל עובד שיש ברשותו רכב מטעם החברה שבה הוא עובד, לשמור אל הרכב ולנסוע בו בהתאם לחוק.

יחד עם זאת, עשויים להתרחש מצבים שבהם עובד מעורב בתאונה כלשהי, בו בזמן שהוא נסע ברכב החברה שברשותו ואז מתעוררת השאלה: מי האחראי לרכב ולנזקים שהתרחשו

כתוצאה מהתאונה?

 

ביטוח רכב עבודה

מחובתו של כל מעסיק לדאוג כי רכב עבודה, שבו משתמשים העובדים, יהיה מבוטח בביטוח חובה, בהתאם לחוק. לכל עובד קיימת הזכות להניח כי מעסיקו דאג לבטח את רכבי החברה וכי הוא נוהג על רכב מבוטח, באופן תקין. יחד עם זאת, אין זה אומר כי עובד יכול לצאת מנקודת הנחה זו בכל הנוגע לביטוח מקיף של הרכב וזאת מאחר ולא חלה חובה, לפי חוק, לבטח רכב בביטו7ח מקיף.

באם הרכב אשר היה מעורב בתאונת דרכים היה מבוטח לפי חוק, אזי הנפגעים בתאונה זכאים לקבל פיצויים מחברת הביטוח שעשתה את הביטוח לרכב. גם במידה ואחד המעורבים הינו בתאונה, באופן ברור, עדיין יהיה זכאי הוא לפיצוי בגין התאונה. באם לרכב שהיה מעורב בתאונת הדרכים היתה פוליסת ביטוח תקפה וקבלת הפיצוי לנהג, בגין התאונה, תאושר.

קיימים מצבים, שרכבי חברה אינם מבוטחים באופן מלא ולפיכך, באם מתרחשים נזקים כלשהם לרכב, לא בהכרח קיימים כיסויים, מצד הביטוח, שיכולים לכסות את הנזקים. הסיבה לכך טמונה ברצון של מעסיקים לחסוך בעלויות העסק ולפיכך גם לצמצם בהוצאות ביטוחי רכבי החברה. מצבים כאלה עשויים להעמיד את הנהגים, שלרשותם יש רכב חברה, בפני מצבים בהם יאלצו הם לשאת בעלויות של השתתפות עצמית, באם תתרחש תאונה בה היו מעורבים הם במסגרת נסיעה עם רכב החברה.

 

רכב ללא ביטוח תקף

באופן כללי, כל רכב מחויב בביטוח חובה, בין אם מדובר ברכב פרטי ובין אם מדובר ברכב חברה. יחד עם זאת, מאחר ולא קיימת חובה לבטח רכב חברה בביטוח נוסף (כגון: ביטוח מקיף), על העובד, אשר נוהג ברכב חברה, לקחת בחשבון כי ייתכן ויחוייב הוא בתשלום השתתפות עצמית, באם יהיה מעורב בתאונה עם הרכב.

באם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים ונפגע, אך הרכב בו הוא נהג אוננו היה מבוטח בביטוח חובה, אזי הפיצויים, בגין התאונה, ישולמו רק כנגד הוכחת אשמה (של הנהג האחר שהיה מעורב בתאונת הדרכים).

 

תאונת דרכים אשר נחשבת גם לתאונת עבודה

באופן כללי, תאונת דרכים עשויה להתרחש במצבים המגדירים אותה גם כ"תאונת עבודה", כגון: תאונה של אדם בדרך למקום עבודתו או תאונה של שליח הנוסע על אופנוע, במסגרת תפקידו. במצבים אשר מתרחשים בנסיבות כאלה, על האדם שנפגע בתאונת הדרכים לשלוח פניה מסודרת לביטוח לאומי, הכוללת את תיעוד התאונה ונסיבותיה, לצורך קבלת תגמולים בשל העובדה כי הוא מוגדר כנפגע עבודה. אף על פי שלמבוטח ישנה הזכות להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, יכול הוא להגיש תביעה נוספת גם לביטוח הלאומי.

לקבלת מידע נוסף בנושא, ניתן לפנות לעורך דין תאונות דרכים ובנוסף גם לשמוע על השירותים המשפטיים המוצעים על ידי משרדו.

 

פטיש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא