רשלנות רפואית אצל רופא עור – מהי, ומתי ניתן להגיש תביעה כנגדה?

העור הוא הכסות של גופינו המהווה 15% מהמשקל. כאשר העור נפגע כתוצאה ממחלות עור, כוויות, דלקות, זיהום, אלרגיות או גידולים – יש צורך בהתערבות רפואית. יחד עם זאת ההתערבות הרפואית עלולה לגרום לרשלנות רפואית אם אינה מתבצעת כהלכה. המאמר יעסוק ברשלנות רפואית אצל רופא עור.

 

מהי רשלנות רפואית של רופא עור?

רשלנות רפואית בתחום רפואת העור יכולה להתרחש כאשר המטופל מקבל טיפול תרופתי או רפואי שגוי או לקוי, כאשר האבחון הרפואי שגוי או מאובחן מאוחר מדי, הבדיקות אינן רלוונטיות או מאוחרות או בשל חוסר ידע ומיומנות רפואית. על מנת להוכיח את הרשלנות הרפואית בתחום זה חייב להיות קשר סיבתי בין הטיפול או האבחון לבין התוצאה שהביאה לנזק הרפואי והנפשי.

האחריות לטיפול מוטלת על הצוות הרפואי בכל שלבי הטיפול מהבירור הראשוני ועד למעקב אחר הטיפול ונקראת במונחים משפטיים מידת הזהירות. הרופא צריך לבדוק על פי תסמיני המטופל את מצבו ולעקוב אחריו גם אם הממצאים תקינים והמטופל אינו מגיע לביקורת. כלומר, הרופא הוא האחראי על המטופל לכל אורך הטיפול מהרגע שהוא מבקש סיוע ועליו להזכיר למטופל להגיע לבדיקות מעקב.

 

מתי ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית של רופא עור?

במידה ויש למטופל הוכחות על טיפול שגוי, אבחון שגוי או מאוחר, טיפול תרופתי שהסב נזק, פרוצדורה ניתוחית שגרמה לנזק גופני, החמרת המצב עקב טיפול שגוי וכיוצא בזה, על המטופל לבחון אם לא נעשתה רשלנות רפואית. במקרה של חשד סביר לרשלנות רפואית יש לפנות לעורך דין מומחה בתחום על מנת לקבל ייעוץ והדרכה לצורך הגשת תביעה משפטית. באתר https://www.df-law.co.il ניתן למצוא את כל המידע הדרוש. לאחר בירור מקדים של עורך הדין בנושא הוא יבחן את סיכוי הצלחת התביעה ובמידה ויש עילה יגיש תביעה עם סכום הפיצוי שמגיע לתובע.

על מנת לבסס את התביעה, המטופל יתבקש לפנות לרופאים מומחים מטעם עורך הדין על מנת שיתנו את חוות דעתם בנושא לצורך הצלחת התביעה. בתביעה המומחים יתייחסו לסיכויי ההחלמה של המטופל, להשלכות על ההשתכרות שלו, לטיפולים הדרושים בעקבות הנזק שנגרם, לנכות צמיתה ועוד. את התביעה יש להגיש עד 7 שנים מיום המקרה של הרשלנות הרפואית כיוון שלאחר מכן חל חוק ההתיישנות.

 

אורך המשפט בגין רשלנות רפואית

תביעות על רשלנות רפואית בתחום רפואת העור נמשכות זמן רב ומחייבות התערבות של עורך דין מקצועי ומנוסה. התביעה אינה עוסקת רק בהיבטים הרפואיים אלא אף בעוגמת נפש, פגיעה בכושר ההשתכרות, ההשלכות לעתיד והמצב הקיים. כאשר מדובר בעורך דין מיומן ייתכן והתהליך יהיה קצר יותר ובוודאי יביא לתוצאות טובות מבחינת הפיצוי הכספי ושמירת הזכויות המגיעות לנפגע. הפיצוי צריך להיות גבוה כמה שיותר ולכן התערבות של עורך דין מהתחום היא משמעותית מאוד.

סטטוסקופ ותיק עזרה ראשונה בצבע אדום

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא