פטור ממס הכנסה – איך מחליטים אם פטור מלא או פטור חלקי

לא פעם, אנחנו שומעים על אנשים שמגלים כי הם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה בעקבות מחלה או פגיעה כלשהי. כאשר התהייה שעולה בקרב רבים מהם נוגעת לגובה הפטור (מלא או חלקי). יצאנו לבדוק איך מחליטים באילו מקרים מדובר בפטור מלא ובאילו מקרים מדובר בפטור חלקי וחזרנו עם כל המידע המקיף בנושא.

 

רקע אודות כתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו בליווי גורמים מוסמכים שבקיאים בכל הנוגע לפטורים ממס הכנסה. הם ציינו בפנינו את כל הפרטים החשובים שעלינו ועליכם לדעת כדי להבין כיצד קובעים את גובה הפטור ובאילו מקרים בכלל ניתן לקבל פטור שכזה. התברר לנו שלא כל אחד יכול לקבל פטור ממס הכנסה ויש לבחון את העניין באופן מעמיק לפני שמגישים בקשה ומתחילים בהליך.

 

רגע, למי מגיע בכלל פטור ממס הכנסה?

כדי לחסוך לכם זמן ומאמץ, ריכזנו עבורכם את המקרים שמאפשרים קבלת פטור ממס הכנסה (מלא או חלקי). המקרים הללו, לפי המופיע בחוק הם המקרים הבאים:

  • במצב שבו אדם קיבל 100 אחוזי נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי בעקבות בעיה רפואית אחת שהוא סובל ממנה
  • במצב שבו אדם קיבל נכות מצטברת בגובה של לפחות 90 אחוזים כתוצאה מכמה בעיות רפואיות שהוא סובל מהן. ראוי לציין כי אחת מהן צריכה להיות לפחות בגובה של 40 אחוז
  • במצב שבו נכה מקבל תגמול חודשי לפי חוק הנכים או לפי חוק נפגעי פעולות איבה

אם אתם עומדים באחד מהקריטריונים הללו, אתם זכאים לקבלת פטור. כעת נבחן איך אפשר לדעת האם מדובר בפטור מלא או חלקי.

 

איך תוכלו לדעת אם מדובר בפטור מלא או חלקי?

כדי שתוכלו לדעת אם מגיע לכם פטור מלא או חלקי, אתם צריכים להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי. כדי שזה יקרה, עליכם תחילה, למלא את הטפסים הבאים:

  1. טופס שמספרו 1516. טופס זה מועבר אל משרדי מס הכנסה לצורך קבלת הפנייה עבור וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי
  2. טופס שמספרו 0169 ב'. זהו טופס על וויתור סודיות רפואית
  3. טופס שמספרו 169 א'. זהו טופס שבו אתם צריכים לפרט אודות כל הליקויים הרפואיים שלכם שבגינם אתם תובעים על נכות.

 

 איך מחלטים מהו גובה הפטור?

כדי שתוכלו לדעת את גובה הפטור, תצטרכו להעביר את הטפסים הללו ולהגיע אל וועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלכם. ראוי לציין כי גובה הפטור שלכם יקבע בהתאם לנתונים השונים שהתקבלו בפני הוועדה. כמה ימים או שבועות לאחר קיום הועדה אתם צפויים לקבל מכתב ובו יופיע גובה הפטור.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת אודות פטור ממס הכנסה והאופן שבו מוחלט אם מדובר בפטור מלא או חלקי. מאחלים לכם דרך צלחה בהליך.

פטור ממס הכנסה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא