סוגי המס הפדרלי בארה"ב

מס היא אחת השיטות בהן המדינה יכולה לגבות כסף מהאזרח, על מנת לבנות תקציב ולתרגם אותו אל שירותים ציבוריים שונים. למדינות שונות יש מערכות מס וחוקי מס שונים. בארה"ב, כל אזרח מחויב לשלם מס פדרלי על פי חוקי המס, גם אם הוא מתגורר מחוץ לשטחי האומה. כאמור, לכל מדינה יש את שיטות המיסוי שלה. מהם סוגי המס הפדרלי בארה"ב? תשובות במאמר.

 

מס פדרלי

כל אזרח בארה"ב מחויב לשלם מס פדרלי. הדבר מחייב את האזרח גם אם הוא העתיק את מקום מגוריו. תשלום המס נקבע בחוקה האמריקאית ובא לידי ביטוי בחוקים שונים שחוקקו. החוקים מגדירים את צורות המס ואת הסוגים השונים של מס פדרלי בארה"ב.

צורות המס שניתן למצוא במסגרת המס בארה"ב, הן מס הכנסה, מס עזבון, מס הענקה ומיסוי תעסוקה. המס נגבה על ידי רשויות המיסים האמריקאיות. במס הכנסה למשל, הכנסה יכולה להיחשב כמשכורת קבועה, כנכסים שאדם מקבל או כתנודה באפיק השקעה כלשהו.

 

הכנסות ישירות

ניתן לחלק את המס הפדרלי בארה"ב לשלושה סוגים. הסוג הראשון הוא מס על הכנסות ישירות אותן מקבל האדם. מיסי רווח משולמים על כל הדרכים בהן ניתן לראות רווח של אינדיבידואל: משכורות, השקעות בבורסה ורווח מנדל"ן בין היתר.

המס על הרווח נלקח לרוב בצורה הדרגתית, כך שככל שאדם מרוויח יותר כסף, כך יילקח ממנו נתח מס גדול יותר. בארה"ב, מדרגות המס נעות בין 10% ל-37%. מיסי שכר למשל הם חלק ממיסי הרווח. מיסים אלו נלקחים מהעובדים לצורך מימון שירותים ציבוריים ותוכניות ממשלתיות, כמו תוכנית הביטוח הלאומי האמריקאי.

 

מיסוי על הון

הסוג השני של מס פדרלי המוטל בארה"ב הוא מס על הון של אדם מסוים. מס על הון של אדם מוטל על רכוש מסוים בעל ערך כלכלי. סוג מס זה מאפשר לממשלת ארה"ב להנות מתקציבים גבוהים מאוד, שכן כמעט לכל אזרח יש נכס כזה או אחר שניתן לגבות עליו מיסוי. ארנונה, למשל, היא סוג של מיסוי על ההון. האזרח צריך לשלם תשלום קבוע, המשתנה בהתאם לאזור מגוריו ולגודל הדירה שלו.

 

קנייה ומס

הסוג השלישי של מס פדרלי הוא מס קנייה. את מס הקנייה ניתן לראות בקבלות של שירותים או מוצרים שונים אשר רוכשים בחנות למשל. מס הקנייה מהווה רכיב משמעותי ממחירו של מוצר או שירות כלשהו הנקנה על ידי אדם. גם מס ערך מוסף (מע"מ) הוא סוג של מס קנייה.

 

ייעוץ במיסוי פדרלי

רעיון המיסוי זהה בכל המדינות – המדינה גובה כסף מהאזרח בדרכים כאלו ואחרות, הקבועות בחוק, כדי לשפר שירותים ציבוריים. למרות זאת, סוגי המס וצורות המס בארה"ב וישראל שונים זה מזה. אם אתם אזרחי ארה"ב ומחויבים במס פדרלי, אתם יכולים לפנות אל גופי ייעוץ במיסוי אמריקאי, על מנת לעמוד בחובתכם.

מס פדרלי בארה"ב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא