כמה שווים פרסי הניצחון בתחרויות אולימפיות?

קיומן של התחרויות האולימפיות בטוקיו השנה היו תחת סימני שאלה רבים עקב מגפת הקורונה, אך בסופו של דבר יצאו לדרכן ללא השתתפות הקהל. כשעיני כולם נשואות לעבר המתחרים המוכשרים בענפים השונים, וכולנו מצפים לצפות באפשרות לשבירת השיאים הקיימים, זה בדיוק הזמן לבדוק כמה שווים פרסי הניצחון בתחרויות האולימפיות

 

המשחקים האולימפיים

כולנו אוהבים להתחרות, ילדים ומבוגרים כאחד, כאשר תחושת הניצחון, גם אם בתחרות או המשחק הפעוט ביותר, גורמת לנו לתחושת גאווה וסיפוק עצמי. אם בעבר הרחוק, משמעותה של התחרות הייתה השגת משאבים ותנאי מחיה טובים יותר, הרי שבעידן המודרני, התחרות הממוסדת הפכה למשחקים תחרותיים המתקיימים ברמות שונות- פנימיות, או בין לאומיות.

כך, אחד האירועים הפופולאריים ברחבי העולם הוא המשחקים האולימפיים, המתקיימים אחת לארבע שנים. במשחקים תחרותיים אלו מתחרים ספורטאים שונים, המייצגים כל אחד את מדינתו שלו, בענפי ספורט מגוונים. הפופולאריות של אירועים אלו היא עצומה, וסוחפת אחריה קהל רב וסיקור תקשורתי נרחב ביותר, כשעיני כולם מצפות לראות שיאים נשברים, ואת ההמנון של מדינת הספורטאי הזוכה מתנגן בעת טקסי הענקת המדליות.

 

מדליה אולימפית

אחד המאפיינים הבולטים של התחרויות האולימפיות הוא הפרס המפורסם והפופולארי- מדליה אולימפית. רגע הענקת המדליה לזוכים, בשילוב ההמנון המתנגן ברקע, הפך לטקס מרגש ומכובד ביותר, כאשר הזוכים עומדים על הדוכן, נרגשים ומלאי גאווה בעקבות הישגם. המדליות האולימפיות מתחלקות לשלושת המקומות הראשונים בתחרות, כשהן מחולקות למדליות זהב, כסף וארד בהתאמה.

הפופולאריות העצומה של הטקס, הפכה את המדליה לפרס ייחודי ויוקרתי גם עבור תחרויות לא רשמיות ואף כפרס מיוחד עבור מאמצים והישגים שלאו דווקא מתחום הספורט, כך שניתן כיום לרכוש ולהתאים מדליות שונות במגוון גדלים, צורות ועיצובים, לכל אירוע ומטרה.

 

כמה שווים פרסי הניצחון בתחרויות האולימפיות?

הישגים, שבירת שיאים, גאווה וכבוד הם דבר מכובד ונפלא, אך בסופו של דבר, מעניין אותנו כצופים, ואולי לא פחות מאיתנו גם את הספורטאים עצמם, כמה שווים באמת פרסי הניצחון בתחרויות האולימפיות?

אז מעבר לכבוד האישי והלאומי, ייתכן ותופתעו לגלות כי המדינות המתחרות מעניקות מענקים שונים לספורטאים החוזרים עם מדליה וזאת כמובן במטרה לתמרץ ולעודד את ההשקעה רבת השנים שלהם וההישג המרשים, אשר מביא כבוד גם למדינה. הנה המספרים לפניכם:

בהתאם להחלטת הוועד האולימפי של ישראל, עבור זכייה במדליית זהב אולימפית יקבל הספורטאי מענק כללי של 850,000 ₪, מתוכו יקבל הספורטאי 500,000 ₪ ומאמנו מחצית מהסכום. עבור מדליית כסף, יקבל הספורטאי 680,000 ₪, כשמתוך סכום זה יקבל הספורטאי 480,000 ₪ והמאמן 200,000 ₪. המדליה האחרונה, מדליית ארד, תזכה במענק של 425,000 ₪, כאשר מתוך סכום זה יקבל הספורטאי 250,000 ₪. ניתן לראות אם כן, כי מעבר לכבוד והיוקרה, נלווים להישגים הספורטיביים גם מענקים מכובדים, אשר ללא ספק מתמרצים את הספורטאים להמשיך ולהשקיע בענף הספורט בו הם מתמחים, עד לניצחון המתוק והיקר.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא