כיצד מייצרים טבעות זהב?

טבעות זהב הן תכשיט מאוד נפוץ בחברה שלנו, שיכול להיות אסתטי לחלוטין או להביא אתו ערך סנטימנטלי עמוק. ערכו של הזהב נובע מתכונותיו כיסוד כימי – שכוללות בתוכן את היותו מנצנץ, היותו קל לעיבוד, היותו עמיד לחלודה ועוד. כל היתרונות הללו דורשים עיבוד נכון של הזהב לצורך ניצולם המלא, ולכן הבאנו לכם כאן הסבר על תהליך הייצור של טבעות הזהב, כדי שתדעו מה חשוב לוודא לפני הקנייה.

 

מהן טבעות זהב?

טבעות זהב הן סוג של תכשיט שעשוי מזהב – יסוד כימי (המסומן AU) שנחשב מותאם ביותר להכנת תכשיטים בשל היותו עמיד מצד אחד (ולכן לא חשוף לפגעי הטבע) אבל גמיש מן הצד השני (ולכן קל לעיבוד).טבעות הזהב מקבלות ערך סנטימנטלי משמעותי בחברה בה אנו חיים, וזאת בשל הקשר שנוצר בין הטבעות הללו לבין מוסד הנישואים.

טבעות זהב

מהו תהליך הייצור של טבעות זהב?

.1 .רכישת הזהב: השלב הראשון בתהליך הייצור של טבעות זהב הוא שלב רכישת הזהב, בו קונה התכשיטן זהב מספק מוכר בעל תו תקן שמעיד על איכות הזהב שברשותו. מעניין לדעת שזהב מהסוג שמיועד לתכשיטים הוא              כזה שאין אפשרות לייצרו במעבדה, ונדרש למצאו בטבע.

.המסת הזהב: לאחר מציאת זהב באיכות ובתקן הרצוי, ימיס התכשיטן את גרגירי הזהב ויהפוך אותם לכדורית זהב גמישה ורכה, איתה יוכל לעבוד.

3 .עיבוד הזהב לפס: לאחר שלב ההמסה ייקח התכשיטן את כדורית הזהב ויעבד אותה לפס דק. תהליך עיצוב הפס נעשה בעזרת מכונה המיועדת במיוחד לצורך זה, ש"מגלגלת" את הזהב ומעבדת אותו לעובי ולרוחב הרצוי                עבור    הטבעת.

4 . עיצוב הפס לטבעת: לאחר יצירת הפס המושלם, ייקח התכשיטן את הפס ויעצב אותו לטבעת בעזרת מכשירים ידניים. השלב הזה הוא השלב שבו נראה את מיומנות התכשיטן בעיבוד מתכות, ואת היכולת שלו לייצר טבעת חלקה, ללא סימני חיבור נראים לעין

5  . שיוף: לאחר עיצוב הטבעת, ישייף התכשיטן את החלק הפנימי והחיצוני שלה בכדי לוודא שמרקם הטבעת יהיה חלק ככל האפשר. חלק זה חשוב מבחינה אסתטית אבל משמעותי גם לשרידות הטבעת – וזאת משום שככל שהטבעת חלקה יותר יורדת הסבירות לחיכוכים שיפגעו בה ויובילו לסדקים.

6 . גימור: לאחר שלב השיוף ניתן להוסיף לטבעת גימור לפי רצונו של הלקוח – כאשר לקוחות מסוימים אוהבים גימור שמדגיש את הניצוץ הטבעי של הזהב, ולקוחות אחרים מעדיפים גימור "מט" בעל אפקט הפוך.

 

למה חשוב לשים לב כשאני קונה טבעת זהב?

עכשיו שאנחנו מכירים את תהליך עיצוב הטבעת ניתן לשים לב לכמה דברים שכדאי להקפיד עליהם בעת רכישת טבעת זהב:

  1. היות הזהב זהב טהור בעל תו תקן מתאים
  2. היות התכשיטן תכשיטן בעל מיומנות שמביא את הטבעת לרמת גימור גבוהה
  3. עיצוב הטבעת: תוך מתן תשומת לב לחיבור בין קצוות הפס השונות, שאמור להיות בלתי נראה.

 

לסיכום,

תהליך הייצור של טבעות זהב הוא תהליך רב שלבי שדורש מיומנות טכנית גבוהה. אנחנו ממליצים לא להתפשר על האיכות ולוודא שאתם מקבלים מוצר ברמה הגבוהה ביותר.

זהב, טבעות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא