3 יתרונות לשימוש בגגון גשם למרפסת הכניסה

בין אם יש לכם מרחב מספק בדלת הקדמית, או בין אם יש לכם מרפסת קדמית או אחורית נרחבת, אז בטוח שמעתם בעבר את המושג גגון גשם.

עבור אלו שלא מכירים את הקונספט – הגיע הזמן להכיר את הפתרון שיפתור לכם הרבה תסכול וכאב ראש.

גגון גשם הוא אמנם שם מאד ספציפי אבל הוא בעצם פותר לנו כמה בעיות בבת אחת. נוכל להציב אותו בכניסה לכל בית בעל מפתן דלת יחסית רחב, היות והוא פחות רלוונטי לכניסה לבית בבניין דירות. כמו כן הוא רלוונטי לדתות כניסה למרפסות חיצוניות וקדמיות. אבל בואו נגלה למה הוא כל כך יעיל וכיצד.

 

  1. מזג אוויר

במיוחד בארץ הקטנה שלנו אנחנו רגילים להרבה מאד תנודות במזג אוויר – החל מגשם קולח וחזק וכלה בשמש קודחת ובלתי נסבלת, שלא נדבר על הרוח. גגון גשם למרפסת הכניסה הקדמית או האחורית פותר לנו את הבעיה של התמודדות במזג אוויר שונה. משמע, בקיץ הוא מגן עלינו מפני השמש ובחורף הוא מונע מהגשם להיכנס בפתח הדלת נותן לנו רגע להיכנס ולצאת כראוי מהבית.

 

כמו כן, זכרו כי חשוב להגן לא רק על עצמנו ממזג האוויר, אלא גם על הבית שלנו. רטיבות מהגשם או אפילו מהמזגן יכולה לפגוע מאד בקירות החיצוניים של הבית ולגרום לקילוף הצבע, במקרה הטוב. כמו כן, יובש מהחום יביא לאותה התוצאה.

 

  1. עיצוב ונראות

גגון גשם כאמור לא מותקן באופן אוטומטי בפתחה של המרפסת או הדלת שלנו ולכן מדובר לרוב על פריט יחסית יוקרתי כשזה מגיע לעיצוב פנים וחוץ. לכן, בעת רכישה של גגון גשם נוכל לבחור עבורו עיצוב מיוחד, שמעבר לעצם קיומו, תורם מאד לסגנון העיצובי הכללי בבית שלנו. יש אלו המעצבים את הגגון באופן ויקטוריאני, או אפילו באופן מודרני. בעצם מדובר בפריט פרקטי וגם סגנוני.

 

  1. מחיר

כפי שציינו מדובר בפריט שלא תמיד מופיע בבתים, אבל תופתעו לגלות שהוא בעצם ממש לא יקר. נוכל למצוא גגון בסיסי ומועיל במאות שקלים בודדים בלבד ואם נרצה לשלב בו עיצוב הרבה יותר רהבתני עדיין נמצא שאנחנו לא עוברים את רף הספרות התלת ספרתיות. בעצם, אנחנו מרווחים כאן מחיר משתלם, שמעלה את ערך הנכס, תורם לנראות הכללית ומגן עלינו ועל החלק החיצוני של הבית מיובש, או רטיבות מיותרים ומזיקים.

 

לסיכום

אז גילינו שגגון גשם הוא בעצם פריט מאד בסיסי ומועיל לכל כניסת מרפסת או בית, שהם פרטיים לרוב. גגון גשם פשוט אינו יקר כלל ולעיתים אף נוכל לבחור לעצב אותו בהתאם לשאר הנראות החיצונית של הבית. גגון הגשם מאפשר לנו להגן על עצמנו ועל מפתן הדלת מרטיבות הגשם בחורף, ומיובש קיצוני של הקירות בקיץ.

מגן שמש וגשם

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא