טיוטה קורולה היברידית: האם זה משתלם?

עם 15% ממכירות הרכב השנתיות, הרכבים ההיברידיים כאן כדי להישאר.

הם חסכוניים, הם ידידותיים לסביבה, והם מגיעים בדגמים שונים כך שכל מה שנישאר לכם זה לבחור את הרכב המתאים לכם.

מה זה בכלל רכב היברידי, והאם זו הבחירה המשתלמת עבורכם?

 

מכונית היברידית – מה זה?

המכונית ההיברידית פותחה במטרה לייצר דור חדש של מכוניות, שלא יתבססו על אנרגיה הנוצרת מנפט, גם כדי לנתק את התלות במשאב טבע שיכול להיות בו חוסר, וגם כדי להקל על זיהום האוויר שנוצר כתוצאה מהשימוש בו. הפתרון המתקבל ביותר היה לייצר מנוע חשמלי, שיחליף את מנוע הבנזין, אולם הדבר עדיין לא הצליח מסיבות שונות. לכן התוצאה הייתה הכלאה של מנוע בנזין ומנוע חשמלי, ומכונית שמסוגלת להחליף בין שני המנועים הללו לפי הצורך. מכאן שמה של המכונית ההיברידית, אשר משמעותה היא "מכונית כלאיים".

 

איך זה עובד?

שילובם של שני המנועים במכונית ההיברידית מביא לביצועים מעולים, כך שכאשר יש צורך בכוח למהירות גבוהה או עקיפה בכביש, מופעל מנוע הבנזין שמביא לביצועים טובים. לעומת זאת, בנסיעה במהירות נמוכה, בתוך העיר למשל, נכנס לפעולה המנוע החשמלי, וגורם לחיסון בדלק תוך הפחתה של פליטת גזים. אם אתם חוששים שהמנוע החשמלי ידרוש מכם תחזוקה, אז גם מבחינה זו אתם יכולים להיות רגועים: המנוע החשמלי יטען בכל עצירה שתעשו, בלי שום מאמץ מצידכם.

 

יתרונות הרכב ההיברידי

החיסכון בדלק הינו היתרון המשמעותי ביותר של הרכבים ההיברידיים, בעיקר למי שנוסע לרוב נסיעות עירוניות, אך לא רק. בנסיעות עירוניות יש יותר עומסים ורמזורים, ויותר עצירות ושימוש בבלמים, מה שמביא לצריכת דלק גבוהה ברכבים רגלים. ברכבים היברידיים לעומת זאת, בנסיעות כאלה אין צריכת דלק בכלל. יתרון נוסף של הרכב ההיברידי, הוא אורך החיים של המנוע בנזין, שלעיתים הופך ארוך יותר לעומת מנוע בנזין ברכב רגיל בגלל שהוא פחות בשימוש והשחיקה שלו נמוכה יותר.

 

טיוטה היברידית – כן או לא?

חברת טויוטה הייתה הראשונה שפיתחה רכב היברידי – טיוטה פריוס, וכיום אפשר למצוא מגוון רחב של דגמים ביניהם טויוטה יאריס, טיוטה קורולה ועוד. טיוטה קורולה הינה אחד הדגמים הנמכרים ביותר, במיוחד בדגם ההיברידי שלה. העיצוב שלה מוקפד ומרשים, היא מצוידת במגוון מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, והיא מספקת נוחות גבוהה לנהג. תכונות אלו, בשילוב החיסכון הגדול בדלק והפחתת פליטת גזים לאוויר, הופכות את הטיוטה קורולה ההיברידית לאופציה משתלמת ביותר.

 

לסיכום

אם אתם מעוניינים לחסוך בצריכת הדלק שלכם, אבל עדיין לקנות רכב בסטנדרט גבוה – טיוטה קורולה היברידית היא הבחירה בשבילכם. הטכנולוגיה ההיברידית משלבת שני מנועים; בנזין וחשמלי, אשר מתחלפים ביניהם לפי הצורך וכך מביאים לחסון בדלק ככל שניתן. למי שעושה נסיעות בתוך העיר, או למי שנוסע הרבה וצריכת הדלק שלו גבוהה, מדובר בפתרון יעיל, ואפילו ידידותי לסביבה.

 

רכב משפחתי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא