השוואת ביטוחי מחלות קשות ומחירים

תחום הביטוחים הרפואיים למיניהם, נמצא בצמיחה במדינת ישראל מזה כמה עשורים. כל חברות הביטוח הגדולות בישראל מציעות מגוון רחב של פוליסות ביטוח שונות, שנועדו לסייע למבוטח במקרים שבהם הוא יזדקק לסיוע רפואי שהעלויות שלו גבוהות וברשות המבוטח לא עומדים סכומי כסף גבוהים. גם קופות החולים מעניקות כיסוי ביטוחי במגוון רחב של מקרים ומחלות, שבהם המבוטח יזדקק לסיוע החורג ממה שקופות החולים מעניקות במסגרת הביטוח הרפואי השגרתי. אבל בשנים האחרונות מציעות חברות ביטוח שונות ביטוחי מחלות קשות, שאמורים לתת מענה למבוטח שלקה באחת המחלות המוגדרות בפוליסה. מהו ביטוח מחלות קשות ומהן המשמעויות שלו? מהן העלויות של הכיסוי הביטוחי ומהם התנאים לקבלת פיצויים על פי הפוליסה? בשורות הבאות נעסוק בנושא שהוא פחות מוכר, אבל עשוי לסייע מאד למבוטח שלקה במחלה קשה, בעיקר מהבחינה הפיננסית.

 

מהם ביטוחי מחלות קשות

ביטוחי מחלות קשות הם ביטוחים שבהם המבוטח משלם סכום כסף תקופתי, בדרך כלל פרמיה חודשית, לחברה המבטחת. זאת, בתמורה לכך שבעת מקרה ביטוח, יקבל המבוטח סכום כסף שאמור לכסות את הטיפולים הצפויים במחלה, אבדן ימי עבודה והכנסה והוצאות אחרות שהן נגזרות של המחלה והתוצאות שלה. לכאורה, מדובר בעסקה פשוטה כאשר כל מה שנדרש מהמבוטח הוא להוכיח שמתקיימת אצלו מחלה הנמנית עם רשימת המחלות המבוטחות והיא התחילה רק אחרי תום תקופת האכשרה של המבוטח בפוליסה המדוברת.

כל אחת מחברות הביטוח, מציעה סוגים שונים של ביטוח מחלות קשות. עם זאת, כל אחת מהפוליסות של כל חברות הביטוח העוסקות בתחום, חייבת לכלול את המחלות הבאות: סרטן; שבץ מוחי; טרשת נפוצה; התקף לב; ניתוח מסתמי לב; ניתוח אבי העורקים וכן קרדיומיופטיה. חוץ מהמחלות הללו, כוללת כל פוליסת ביטוח מחלות קשות גם רשימת מחלות שאינן כלולות ברשימה הבסיסית.

היתרון הגדול של ביטוחי מחלות קשות, הוא בעובדה שאין צורך בפרוצדורה מסובכת על מנת לקבל את הכסף. כל מה שצריך הוא להוכיח לחברה המבטחת שהמבוטח חלה באחת המחלות המוגדרות בביטוח לאחר תום תקופת האכשרה שלו בביטוח.

 

מנתחים

 

 

עלויות של ביטוח מחלות קשות

העלויות של ביטוח מחלות קשות הן נגזרות מהחשיפה של המבוטח לבעיות פיזיולוגיות שונות, ממצבו הכללי ומחישוב הסיכויים שלו לחלות באחת המחלות המתוארות בפוליסה. בדרך כלל, הפרמיה (התשלום החודשי) עבור ביטוחים מהסוג הזה עשויה לנוע בין כמה עשרות שקלים בכל חודש לכל מבוטח, לבין סכומים גבוהים יותר.

באופן עקרוני, אין ממש פוליסת ביטוח אחידה לכל חוחה. אף שיש רשימת מחלות קבועה וידועה שחייבות להיכלל בכל פוליסה, יש גם רשימת מחלות נוספות. בנוסף, יש ביטוחים שמסתיימים עם קבלת הפיצוי מהחברה ויש כאלה המסתיימים  לאחר שהמבוטח לקה בשתי מחלות ואפילו יותר.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא