אילו אישורים צריך כדי לבצע הדברה במוסד חינוך?

צריכים להזמין הדברה למוסד חינוך אך לא מכירים את הפרוצדורות הנדרשות? ריכזנו עבורכם את כל המידע לגבי האישורים אותם תצטרכו להשיג, אם עליכם להזמין הדברה מכל סוג שהוא למוסד חינוך ציבורי, ומה חשוב שתדעו לפני שתתחילו בתהליך ההדברה.

 

הדברה במוסדות חינוך

תהליך ההדברה הוא תהליך מסוכן שצריך להתבצע על פי פרוטוקולים מסוימים בקפדנות ואדיקות על מנת שלא יגרם נזק ממשי לסביבה. אם כך, מהי הדרך הבטוחה ביותר לבצע הדברה יעילה במקומות ציבוריים כגון מוסדות חינוך?

 

הדברה מוסדרת

על מנת לוודא כי ההדברה אותה אתם עושים עומדת בתקני הבריאות והבטיחות, יש לבחור בחברת הדברה מורשית העוסקת במגוון סוגי הדברה לעסקים. חברת ההדברה תדע לבצע את ההדברה על פי הכללים המוגדרים ובכך להבטיח שהיא תתבצע בבטיחות מרבית ובלי סכנה שיגרם נזק לסביבה.

 

מה הם העקרונות הנדרשים לביצוע הדברה במוסד חינוך?

קודם כל העקרון הכי חשוב שצריך לפעול על פיו הוא כמובן לבצע את ההדברה כאשר מוסד החינוך ריק מתלמידים, כלומר בזמני חופשות או בסופי השבוע כאשר לא מתקיימים לימודים. ניתן לבצע הדברה בתקופת הלימודים רק בעשביות הנמצאות במוסד החינוכי, ורק אם ההדברה מתבצעת באופן מכאני ללא שימוש בחומרים כימיים למיניהם.

על מנת להתחיל את תהליך ההדברה במוסד החינוכי, יש לקבל אישור מסודר מהרשות המקומית בו נמצא המוסד החינוכי, וכן אישור ממנהל המוסד החינוכי. האישור צריך להיות בכתב ויש לדאוג לו מראש, רק אישור שעונה על תנאים אלו נחשב כקביל.

ההדברה עצמה צריכה להתבצע על ידי מדביר בעל רישיון להדברה במבנים סגורים ובשטח פתוח, על מנת שיוכל להדביר בכל אזורי המוסד החינוכי בהם יש צורך בהדברה. המוצרים בהם הוא משתמש להדברה צריכים להיות מאושרים על ידי משרד הבריאות ובהתאם להתוויותיו.

 

הדברה – לא הבחירה הראשונה!

חשוב מאוד לשים לב לכך שהדברה צריכה להתבצע רק במקרים בהם אף אופציה אחרת לא יכולה לפתור את בעיית המזיקים. בשל השימוש במגוון סוגי כימיקלים יש עדיפות להימנע עד כמה שאפשר מביצוע הדברה בשטחים ציבוריים, וכמובן שאם יש בה צורך, היא צריכה להיעשות באופן מוסדר על ידי חברת הדברה מאושרת הפועלת לפי התקנים של משרד הבריאות.

מבחינת הפרוטוקול, הדברה לא מתבצעת לפני שבוצעו פעולות אחרות למניעת התפשטות המזיקים, וההדברה לא תאושר בתור פתרון ראשון למניעת בעיה זו.

 

סיכום

תהליך הדברה הוא תהליך הכולל שימוש במגוון כימיקלים, שיכולים להיות מזיקים, ולכן יש לפעול בצורה שקולה ומסודרת לפני שבוחרים להדביר מוסד חינוך. קודם כל נסו לבדוק דרכי מניעה שונות לפני תחילת ההדברה, וכמובן השיגו את האישורים הנדרשים על מנת להתחיל בתהליך. בדקו טוב טוב כי חברת ההדברה עובדת על פי התקנים ומשתמשת בחומרים מאושרים, ורק אז תתחילו לתאם את ההדברה.

הדברה לעסקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא