האם יש דרך להימנע מתקיפות מיניות?

תקיפה מינית יכולה להיות משנה חיים. יש לה השלכות רבות ומרובות על הגוף ועל הנפש, והיא מעוררת בנפגע\ת כל מני דברים שלא חש בעבר.

אנשים שחוו תקיפה מרבים לחוש אשמה על מה שקרה להם, הם בטוחים שהם עשו דבר מה בהתנהגות שלהם שאותת וזימן את האחר לבצע את המעשה

הנתעב שלו, ושהם יכלו למנוע את זה לו רק היו מתנהגים אחרת.

האשמות הן נפוצות במיוחד, אולם אין להן שום קשר למציאות, משום שכל פשעו של הנפגע\ת היה ליפול קורבן למעשיו של אדם נתעב ונפשע. האם יש דרך להימנע מתקיפות מיניות? התשובה לכך הייתה כן אם הפוגעים היו רק אנשים שמאובחנים כאנסים או פדופילים, אולם היום אנחנו שומעים על יותר ויותר מקרים של אנשים "נורמטיביים" לחלוטין שתקפו מינית.

 

מהי תקיפה מינית?

על פי החוק בישראל ובעולם, תקיפה מינית היא עבירת מין שבוצעה באיש, באישה, בילד או בילדה. מדובר בתקיפה בעלת אופי מיני, אשר נכפתה על הנפגע\ת ונעשתה ללא הסכמתו. כאשר מדובר במקרה של קטינים, גם הסכמה לא תיחשב כטיעון מוצדק, משום שהם עדיין לא בגיל ההסכמה.

התקיפה המינית כוללת מגע בעל אופי מיני עם גוף או חפץ, התעללות מינית, אונס, מעשי סדום, ניסיון לאונס וכו'. ישנם עוד כל מני סוגים של תקיפות מיניות, אשר לא מציונות מפורשות בחוק, אולם בית המשפט יכול להחליט שמדובר בגרסה מקבילה לחוק קיים, ולהרשיע בגין זה.

 

אוכלוסיות שנמצאות בסיכון לתקיפה מינית

מי שנחשבים לבעלי סיכון גבוה להיות מותקפים על רקע מיני, הינם ילדים ונשים, ביניהן נשים רווקות וצעירות.

אוכלוסיית הנשים

לא ידוע מהו האחוז המדויק של נשים שהותקפו מינית, זאת לאור העובדה שלא כולן מדווחות לאחר שהן חוות תקיפה מינית. ההשערה היא כי 30-60 אחוזים מהנשים שהותקפו, חוו אלימות מינית לראשונה עד גיל 15.

 

אוכלוסיית הילדים

רוב התקיפות המיניות בילדים קורות, למרבה הצער, בתוך המשפחה. המקרים האלו אפופים בסודיות ובהשתקה, ולכן יכול לעבור הרבה זמן עד שמקרה כזה יעלה מעל לפני השטח וידווח. הפלח הפגיע ביותר מקרב הילדים הם קבוצות בעלי מוגבלויות, משום שהמודעות שלהם למוגבלות היא מצומצמת, וכן אין להם יכולת להתנגד או לדווח על הפגיעה מכורח המצב.

 

מה עושים לאחר תקיפה מינית?

בארץ ישנם שני מישורים משפטיים: הפלילי והאזרחי. ההליך הפלילי מנוהל מרגע הגשת התלונה, תחילה על ידי המשטרה ואז מועבר לפרקליטו. על סמך הראיות שנאספו בתיק, יוחלט האם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק.

שלב החקירה המשטרתית עשוי להיות סוער ומרעיד מבחינה רגשית. לכן, יש אפשרות למסור עדויות בליווי של איש מקצוע ממרכזי הסיוע השונים. הליווי והייצוג המשפטי ניתנים על ידי עורך דין לענייני הטרדות מיניות. לחצו כאן לקריאה נוספת – https://www.dw-law.co.il/תקיפות-מיניות.

 

מאזניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא