דרום ארצות השפלה – חופשה משפחתית מושלמת

חברות הלואו-קוסט הביאו עמן בשורה משמחת לחיינו ובזכות המחירים הנמוכים עד כדי גיחוך לעתים, אפשרו לנו לנפוש במרחק קצרצר מישראל ובמחירים שאינם קורעים את הכיס. הכוונה כמובן היא לחופשות אורבניות ברחבי אירופה, ולא ליעדים אקזוטיים כמו משולש הזהב בגבול תאילנד ולאוס, למרות שאם יוצא לכם לבקר שם – זו בחלט חוויה מעניינת.

עם טיסות שאורכות שעות ספורות בלבד ושלל אטרקציות להנאת המשפחה כולה לצד היסטוריה מרתקת ומבנים מרשימים, כיאה ליבשת אירופה, אפשר להגיע ליעדים גם פחות מוכרים כמו דורטמונד שבגרמניה או עיירות קטנות וכפרים ציוריים במערב אירופה.

 

יעד מומלץ לביקור

אחד מיעדים אלו היא העיר היפהפיה ברדה אשר נמצאת בדרום הולנד, ממש בסמוך לגבולה של הולנד עם בלגיה, מה שמקנה לה אופי ומראה מיוחדים במינם שאין שניים להם בהולנד (וגם בבלגיה).

מצד אחד, כמו ערים אחרות בהולנד, ברדה היא עיר המתנהלת באווירה נינוחה וקלילה, הנופים בה מרהיבים וצבועים בצבעים חיים של ירוק ופריחה, יש בה מסעדות המציעות אוכל בינלאומי מצוין והמבנים המרשימים מספרים באופן הירואי עם נגיעות רומנטיות על עברה המרתק של העיר.

מנגד, קרבתה של ברדה לבלגיה הופכת אותה לעיר של ניגודים המשתלבים זה בזה בצורה מושלמת והופכים אותה לעיר בנויית טלאים כאילו היה זה תכנונה המקורי, והתיירים נהנים מחוויה ייחודית שחבל להחמיץ אותה – מבנים עתיקים לצד בניה מודרנית, בתי עסק מסורתיים ואנשים "של פעם" לצד קהל צעיר ותוסס שמביא עמו גם סצנת חיי לילה בראש טוב.

 

איפה כדאי לטייל?

כל זאת לצד הנהר האה (Aa) המרשים והרחב אשר עובר בעיר, הופך אותה למעוז רומנטי עבור זוגות אוהבים ומשפחות עם קטנטנים אשר מחפשות חופשה אורבנית בנוף כפרי פסטורלי. ולמעשה, בברדה תוכלו לנפוש בכל סגנון בתרצו משום שהיא מציעה מקומות לינה בטווח מחירים רחב והן האטרקציות בה מתאימות לגדולים ולקטנים.

על מנת לחוות את העיר במלואה, מומלץ עם ההגעה לברדה להתחיל את שהותכם על ידי סיור רגלי בין רחובות העיר והסמטאות הצבעוניות. בדרך זו תוכלו להתרשם מן המבנים המיוחדים, חנויות הבוטיק המקומיות, בתי הקפה הקטנים הפזורים ברחבי העיר והמקומיים המנהלים את שגרת יומם לצד התיירים הסקרנים. לאחר מכן כדאי לא לפספס את התצפית הפנורמית המרהיבה אשר נשקפת מראש מגדל הפעמון של הכנסיה הגותית גרוטה קרק.

 

אתרים נוספים מומלצים

  • פארק השעשועים אפטלינג – ה-מקום למי שנוסע להולנד עם ילדים. הפארק נמצא למעשה ליד ברדה ולא בתוך העיר והוא אחד הפארקים המפורסמים באירופה. מדובר בחוויה מושלמת למשפחה כולה, בין שלל מתקנים לגדולים ולקטנים המבוססים על אגדות הילדים עליהם גדלנו.
  • טירת ברדה – טירה ומצדה אשר נבנו ונהרסו מספר פעמים במהלך ההיסטוריה ומציגות הצצה נדירה ומרתקת לעברה ההיסטורי של העיר. בנוסף למבנים את המקום סובבים גנים קסומים בהם מומלץ לסייר כשמזג האוויר נעים.
  • מוזיאון ברדה – במוזיאון תערוכות קבועות ומתחלפות של אוספים ופריטי אומנות הקשורים לעברה של העיר וההיסטוריה המקומית.
  • שייט תעלות – דרך מיוחדת לראות את העיר היפהפיה מזווית קצת שונה. במהלך השייט תוכלו לרדת ולעבור בין האתרים השונים בעיר בדגש על האיזורים העתיקים בהם כדאי לקחת הפסקה ולהנות מארוחת ערב באחת המסעדות המקומיות וקינוח עם משקה צונן בפאבים המסורתיים.

בנוסף לאלו תמצאו בברדה, כבכל עיר אירופאית, מוזיאונים שונים, מסעדות מצוינות, נקודות תצפית, חנויות ומרכזי קניות ועוד ועוד.

מבחינת עיתוי, עונת התיירות בברדה מתחילה באפריל ומסתיימת באוקטובר עם ירידת הטמפרטורות. עם זאת, מי שרוצה להנות מחג מולד רומנטי וצבעוני במיוחד מוזמן לבקר בעיר גם בתקופת זו.

 

הגם

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא