גובה פיצויים לאחר תאונת דרכים

 גובה הפיצויים לאחר תאונת דרכים נקבע בהתאם לנסיבות התאונה ובהתאם להנחיות הסעד שהוגדרו על ידי החוק. המאמר יפרט מהם הפרמטרים שיש לקחת בחשבון בפיצוי על תאונת דרכים.

 

כיצד בנוי דו"ח פיצויים על תאונת דרכים?

מאחר והפגיעות מתאונת דרכים כרוכות בהוצאות רפואיות, הפסדי שכר, אובדן כושר עבודה, נכות וסעד, תביעה בגין תאונת דרכים תהיה בנויה מתחשיב הקשור לחבלות הספציפיות ולנזקים שנגרמו כתוצאה מהן. לדוגמה, פגיעה של עמוד השדרה הצווארי כתוצאה מצליפת שוט שהיא הפגיעה הנפוצה ביותר, תהיה מחושבת בהתאם להחמרה ולתוצאות הקשורות בתפקוד של הנפגע.

בנוסף, התחשיב יכלול את ההשפעות של הפגיעה לטווח הרחוק. כלומר, אם הפגיעה משפיעה על כושר העבודה בעתיד או נכות צמיתה פיזית או נפשית, התחשיב יהיה גבוה יותר מאשר חישוב של ההוצאות הרפואיות. גם לנסיבות התאונה יש משמעות בכל הנוגע לתחשיב ולהגשת התביעה.

אם תאונת הדרכים התרחשה בדרך או בחזרה מהעבודה התביעה תוגש לביטוח הלאומי כתאונת עבודה על מנת לקבל דמי פגיעה ולאחר מכן לקבלת גמלת נכות כללית. במקרים אחרים ישנה אף משמעות לחלק של הנפגע בתאונה. האם מדובר על הולך רגל, נהג, נוסע, רוכב אופניים, סוג התאונה והטיפול הרפואי.

 

חישוב הפיצוי בהתאם לראיות

למרות שעל פי חוק הפלת"ד אין צורך להוכיח אשמה במקרה של פגיעה בתאונת דרכים, תחשיב הפיצויים יהיה שונה מאדם לאדם בהתאם לרמת הפגיעה וההפסדים הכספיים. ביחד עם זאת, תיתכן החמרה, רשלנות רפואית ותוצאות אחרות שיצטרכו להיכנס גם הם לדו"ח התחשיב. לכן חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים ולהיבדק אצל רופאים מומחים על מנת לבסס את התחשיב שיביא לתוצאות הטובות ביותר.

בכל מקרה של תאונת דרכים יש להביא אישור מהמשטרה על התאונה ומומלץ לאסוף ראיות כמו פרטים של עדים שנכחו במקום האירוע, צילום נזקי הגוף וכד'. בעת תחשיב הנזק עורך הדין לוקח בחשבון גם את גיל הנפגע מכיוון שהפגיעות הבלתי הפיכות ייחשבו בדרגת נכות צמיתה שעבורה הוא יקבל פיצוי עד לגיל הפרישה אם השכר שלו נפגע. בית המשפט ימנה רופאים מומחים מטעמו שיקבעו את דרגת הנכות שתשפיע גם על הנזקים העתידיים של הנפגע.

 

האם גובה הפיצויים יכול להתקזז בתביעה על נכות כללית?

מאחר והתביעה מוגשת בבית המשפט במידה ולא מגיעים לפשרה עם חברת הביטוח ואורכת שנים, רבים מהנפגעים פונים עם הזמן למוסד לביטוח לאומי ותובעים פיצוי על נכות כללית או על ניידות כתוצאה מתאונת הדרכים. חשוב לדעת שבמידה וניתנת קצבת נכות או ניידות, היא תקוזז מהפיצוי של חברת הביטוח כיוון שלא ניתן לקבל כפל ביטוחים. לפיכך, הכוונה של עורך דין תהיה משמעותית במקרים כאלו. הוא ייעץ את מי כדאי לתבוע קודם וכיצד יש לפעול על מנת לקבל את הפיצויים המקסימליים מכל הגורמים.

תאונת דרכים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא