תאונות דרכים: דרכי מניעה למיגור התופעה

תאונות דרכים: דרכי מניעה למיגור התופעה

אין דבר נוראי יותר מאשר לקום בבוקר, לנסוע כרגיל לעבודה אך לא להגיע לשם כי עברנו בדרך תאונת דרכים. תאונת הדרכים יכולה להיות קלה יחסית ולגרור אחריה כמה ימי מחלה אך כולנו יודעים לומר שהיא עלולה גם להסתיים באסון של ממש. הסטטיסטיקה לא משקרת ומראה בצורה חד משמעית שתאונות דרכים הן ממש מכת מדינה בישראל ולכן טבעי שנשקיע כל כך הרבה מאמצים בניסיון למנוע אותן או לפחות לצמצם את מספרן. ממחקרים רבים שנערכו בעולם כולו ניתן לראות בצורה חד משמעית שברוב המקרים הגורם לתאונה הוא הגורם האנושי. כאשר מדברים על הגורם האנושי מדברים על הנהג או על הולך הרגל והסיבות העיקריות לתאונות הן: אי ציות  לחוקי התנועה, חוסר ריכוז, נהיגה בשכרות, פיזור דעת ועוד. בישראל מושקעים אינספור משאבים ואמצעים למניעת תאונות הדרכים אך גם בימינו ההצלחה שלנו חלקית בלבד בעניין הזה.

תאונות

מה עוד ניתן לעשות בנידון?

הניסיון סביב העולם מוכיח שיש מספר דרכים שבהן ניתן לפעול למיגור תאונות הדרכים והן, לפני הכול, חינוך ומודעות. אם הנוער הצעיר שלנו לא יבין ולא יפנים את הסיכון שבדברים עלול להיות שגם בעוד עשרות שנים כמות התאונות תהיה זהה. לעומת זאת, אם החינוך שלנו בתחום יצליח, הרי שיש סיכוי טוב שהתאונות תפחתנה. יש לעורר את המודעות לסיכונים ולהדגיש אותם, בין אם הם באים לידי ביטוי במוזיקה החזקה שהנהג שומע בזמן הנהיגה ושמנתקת אותו מהסביבה ובין אם מדובר על התעסקות בטכנולוגיה שמבסיס. אומנם הטכנולוגיה מקלה על החיים שלנו אך בסופו של דבר היא גם גודעת אותם בלא מעט מהמקרים. לא אחת מתרחשות תאונות דרכים כתוצאה מכך שהנהג היה עסוק במסרונים שונים או בכל פעולה אחת בטלפון הנייד. לכן חשוב להיות מודעים לנושא הזה ובנוסף לכך, אכיפת החוקים חייבת להיות משמעותית ביותר שכן לא פעם העובדה שהנהג יודע שצפוי לו עונש על פעולה מסוימת פשוט תמנע ממנו מלהתנהג כך.

נהיגה מונעת ותקינות הרכב

לבסוף, עוד שני דברים שיוכלו למגר את תאונות הדרכים בערים השונות בארץ, אלה קורסים שונים של נהיגה מונעת ורענון. אחרי עשרות שנים של נהיגה בכביש לא תמיד הנהגים זוכרים מה המשמעות של כל תמרור ואיך כדאי לפעול בכל סיטואציה. לכן לעשות קורסים של רענון מידי פעם זה בפירוש משהו שיכול להועיל. בנוסף לכל אלה, כמובן שיש גם משמעות לשאלה האם הרכב שעליו אנחנו נוהגים תקין או לא, מה שאומר שעלינו להקפיד לעשות לרכב את כל הבדיקות והתיקונים הנדרשים. אם הנהג יהיה מרוכב יותר, הרכב יהיה תקין ויהיו לנהג כלים כיצד להגיב גם בסיטואציות קיצוניות, הרי שיש לנו סיכוי למגר את התופעה הזאת או לפחות להפחית אותה בצורה משמעותית.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא