פרויקט הר הכסף

הר הכסף זהו אתר שנוסד בשנת 2016 על ידי בנק ישראל בכדי לתת מענה לבעיה שלא נענתה טרם השקת האתר.

עד לפני כשנתיים לא היה לאף אחד בישראל דרך לאתר את החשבונות שברשותו מבלי שהוא יודע עליהם, זאת אומרת אם לאדם היה פיקדון מסוים שהגיע זמן פירעונו והאדם שכח שהפיקדון קיים הכסף נשאר לשכב בבנק מבלי שאותו אדם ידע על קיומו, בנוסף קרו מצבים בהם בחשבונות עובר ושב לא עבר כסף במשך זמן רב בעקבות חוסר ידיעת הציבור על חשבונותיו.

האתר הר הכסף בא לאפשר פתרון למצב הקיים בו ישנם כשתשעה מיליארד שקלים השוכבים בבנקים בישראל בחצי מיליון חשבונות ופיקדונות ובעליהם לא מודעים לקיומם.

הר הכסף

מה יש באתר הר הכסף?

באתר הר הכסף ישנה אפשרות כניסה לכל אזרח לישראל, כל אחד יכול להיכנס לאתר על ידי הזנת פרטיו האישיים ובעצם לקבל רשימה של החשבונות ופיקדונות אשר נמצאים ברשותו ולא נמצאה בהם תנועה בזמן האחרון, זמן של כעשרה חודשים כאשר מדובר על חשבונות עובר ושב.

כדי למנוע מצב בו אדם נכנס ומברר אודות חשבונות שאינם שלו בנוסף לכניסה לאתר שמלווה במילוי פרטים מזהים, באתר הר הכסף לא מופיעים הסכומים הנמצאים בחשבונות או בפיקדונות של האדם שהזין את פרטיו, אלא כתובים פרטי הבנק ופרטי החשבון בלבד, כך שאותו אדם יוכל לגשת לבנק ולברר אודות הפיקדון או החשבון שברצונו לדעת עליו פרטים.

חשבו על כך שבמשך שנים היו מצבים בהם אנשים היו זקוקים לכסף באופן מידי והם לא ידעו על כך שבבנק כלשהו בישראל שוכב כסף שלהם ומחכה להם, לאורך השנים הבנקים לא השקיעו זמן ומשאבים ביצירת קשר עם אנשים שברשותם חשבונות ללא תנועה או פיקדונות שהגיע זמן פירעונם וכך נוצר המצב שהיה עד להשקת אתר הר הכסף בו היו בבנקים בישראל מיליארדי שקלים אשר שייכים ללקוחות הבנקים ולא לבנקים עצמם.

 

הר הכסף לאיתור חשבונות נפטרים

שימוש נוסף וחשוב מאוד של פרויקט הר הכסף הוא האפשרות לאתר חשבונות ופיקדונות שהיו שייכים לקרוב משפחה או לאדם שנפטר.

עד להשקת פרויקט הר הכסף לא הייתה אפשרות מסודרת לאתר חשבונות של אנשים שנפטרו או פיקדונות שהגיע זמן פירעונם ובעליהם כבר אינם בין החיים, מה שגרם לכך שאנשים שנפטרו השאירו אחריהם לעיתים כסף רב הנמצא בחשבון אבוד ובני המשפחה לא מודעים לקיומו.

כיום, ישנה אפשרות באתר הר הכסף להקליד את פרטיו של אדם שנפטר וכך לקבל רשימה של חשבונותיו והפיקדונות שברשותו, דרך חשובה והכרחית לדעת מה השאיר הנפטר אחריו.

כשנה לאחר השקת אתר הר הכסף הושק אתר המבוסס על העיקרון של אתר הר הכסף ושמו הר הביטוח, מטרתו היא איתור ביטוחים בדרך הדומה לאיתור החשבונות באתר הר הכסף.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושוא